Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan koble kondensator i bilen?


jorn89

Anbefalte innlegg

har en macrom forsterker på 500w rms som ska drive en pioneer 12"sub på 750w rms forsterkeren trekker en del strøm å klarer og kvele motoren min.har bestilt en kondensator den kommer vell snart men det jeg lurer på er hvordan er det man egentlig kobler en kondensator?

 

skal den kobles bare via strøm kabelen eller jord og pluss? er usikker jeg må ha svar på det der!:O hjeeeelp plz!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en macrom forsterker på 500w rms som ska drive en pioneer 12"sub på 750w rms forsterkeren trekker en del strøm å klarer og kvele motoren min.har bestilt en kondensator den kommer vell snart men det jeg lurer på er hvordan er det man egentlig kobler en kondensator?

 

skal den kobles bare via strøm kabelen eller jord og pluss? er usikker jeg må ha svar på det der!:O hjeeeelp plz!

7241399[/snapback]

 

 

sjekk her du :)

 

http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=102&ids=artID

Lenke til kommentar

Men hvis den forsterkeren "kveler" bilen din, så er det noe som er veldig feil!! Og det kan være dumt å kompansere for det med en kondensator, finn heller ut hva som er feil... Bra batteri? bra lading? solide kabler? riktig koblet?? Du skal ikke ha noe bruk for en kondensator med bare den forsterkeren ;) Btw, batteri baki er mye bedre en kondis ;)

Lenke til kommentar

Bytt ut kablene til dynamo og batteri også. Mellom Dynamo-batteri, batteri-chassis og chassis-motor (litt avhengig av hvordan det er lagt opp i bilen din). Dette fjerner mest sansynlig noe spenningsfall da de originale kablene ofte er sinnsykt tynne. Jeg fikk en hel volt høyere ladespenning på tomgang etter jeg bytta ut mine.

 

Ladespenninga sjekker du enkelt med et multimeter. Mål spenninga på batteriet når bilen er i gang. Den skal idéellt ligge rundt 14,4V et sted. Er den for lav må du bytte, eller fikse dynamoen din. Du kan også måle når du spiller på anlegget og prøve å se hvor lavt den synker da.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...