Gå til innhold

Tips til deilig avslappende musikk?


-FrittMenneske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Led Zepplin - Stairway to heaven

Den har sikkert blitt nevt mange ganger før, men den fortjener en gang til!!

Helt utrolig deilig sang!

 

Fullmetal alchemist - brothers(english verson)

Denne har jeg hørt på titusenvis av ganger, og vil aldri bli lei! Dette er hva jeg kaller avslappende musikk. Vil tro alle liker den, jeg kjenner ingen som ikke har falt for den!! :love:

 

Johnny Cash - Hurt

Ville bare nevne denne også, kanskje er den ikke av de mest avslappende, men den er likevel veldig behagelig å høre på, både musikken og den mørke, rolige, litt hese stemmen til J. Cash!

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Alchemist Feat. Nas & Prodigy - Tick Tock

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

Vet ikke om det er dette du er ute etter. Den er i hvertfall avslappende :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

John Legend - Get Lifted

Alberta Cross - The Thief & The Heartbreaker

Damien Rice - O

Logh - North

Jose González - Veneer

 

Sikkert anbefalt før, men kan ikke slå feil hvis man er ute etter deilig avslappende musikk!

 

Edit: Holdt på å glemme Tomas Andersson Wij - En introduktion til... Fantastisk svensk musikk.

Endret av Antonio Montana
Lenke til kommentar

Her kommer en liste, hør på alt!

 

Cafe del mar - Alle album, (vol 1 - 14)

Har alle albumene, setter på miks på ipoden og den kan gå i flere dager. Utrolig mye forskjellig chill out musikk, ulike artister og ulike sjangre.

 

Buddah Bar - Alle album

Samme som cafe del mar, men litt mer indisk/asiatisk inspirert chill out. Noen av sangene kan også bli litt mye rart...

 

Biosphere - Microgravity, The man with a movie camera, in peace for the wicked, autour de la Lune.

Helt merkelig og underlig musikk, mest sannsynlig noe du ikke har hørt før. Klarer ikke forklare noe nærmere, men burde høres på!

 

Bo Sundström - Skåne

Vokalisten i Bo Kaspers Orkester sitt soloalbum, har mange fantastiske sanger. Anbefaler spesielt: "Fanns inte du", "Har någon sagt att du är underbar", "En lyckad dag".

 

Bob Marley & The Wailers - Alle album, spesielt live album.

Sikkert nevnt før, men fortjener da en gjentagelse. Fantastisk musikk, som passer i alle anledninger. Han har mye mer en buffalo soldier, i shot the sherrif osv... Mine favoritter er: "Redemtion Song", "Jammin", "Sun is shining", "Kinky reagae".

 

Crowded House - Time On Earth

Gammelt band som har eksistert lenge, siste albumet dems er det eneste jeg har hørt. Men det er fantastisk, alle sangene!

 

Donavon Frankenreiter - Donavon Frankenreiter, Move By Yourself

Ligner litt på Jack Johnson i stilen, litt mer speedet opp muligens. Mye bra musikk, favoritten er: "Our Love".

 

Jack Johnson - Alle album (Brushfire fairytales, in between dreams, on and on, sleep through the static)

Beste chill out artisten there is... Gammel surfer som spiller gitar/ukulele og synger fantastisk. Rolig og avslappende, perfekt på stranda, båten, hagen, middagen osv...

 

John Frusciante - Murderes (sang)

Gitaristen i Red Hot Chilipeppers har en fantastisk sang, Murderes!

 

Madrugada - Alle

Fantastisk musikk

 

Sivert Høyem - Exiles

Soloalbumet til Sivert Høyem, mørkt, dystert og nydelig vakkert.

 

Minor Majority - Candy Store, Reasons to hang around, Up for u and I

Strålende norsk band, som spiller døds digg rolig musikk. Fine tekster og flink vokalist.

 

Moby - Play

Beste albumet til Moby, må høres.

 

Norah Jones - Come away with me

Kanskje litt oppbrukt, men dette albumet er noe av det beste når det gjelder rolig jazz. Fikk tilgang på dette albumet et halvt år før det kom til Norge, og jeg sa det kom til å bli populært. Og det ble det, hører alltid på dette når jeg lager mat.

 

October Project - October Project

Band fra New York, også helt spesiell musikk. Still fantastisk, går som adult/alternative. Chill Out!

 

 

Håper noen tar seg tid til å sjekke ut noe av dette;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...