m3 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Finnes det objekter med stabilisator (anti shake) laget av andre produsenter enn Nikon og Canon til de respektive merkene. For eksempel en 18-200mm objekt til Nikon d50 eller Canon 350d fra Tamron, Sigma eller andre!? Eller er det slik at det kun er original merkene som lager objekter med stabilisator? Endret 7. november 2006 av m3 Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Sigma er lige kommet med en 18-200 OS (der er det samme som IS) Sigma har også en 80-400 mm OS, men jeg mener ikke nogen af dem har HSM (som er sigmas USM fokusmotor) Så vidt jeg ved har Tamron ikke noget tilsvarende. Lenke til kommentar
m3 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Hvilke betegnelse bruker Tamron på sine stabilisator objekter? Hvilke fordeler har en objekt med innebygd motor mot en som ikke har det? Endret 7. november 2006 av m3 Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tamron har ingen stabiliserede objektiver så vidt jeg ved. USM/HSM motor er de hurtigeste og lydløse fokusmotorer. Dem uden dette har motor, men den er ikke så hurtig og kan "larme" Vedr. Sigma 18-200 OS så kan den først leveres i tyskland i januar, så der var jeg lidt hurtig. Men ... jeg vil hellere satse på lysstyrke f.eks. blænde f1/1,8,-f/2,8eller f/4. Så kan du også tage billeder af noget der bevæger sig i dårligt lys - det kan du selvfølgelig også med IS optik, men ... ikke med held. f.eks. en indendørs håndbold kan ikke tages med 1/60 i lukketid ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå