Gå til innhold

Hvordan få ut film fra MiniDV kamera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har filmet på skolen med et kamera av typen Sony MiniDV. Nå har jeg alt materialet på en DVD+RW plate. Hvordan skal jeg greie å få ut det og konverte det til et annet format?

Hvis du har DV AVI-filene lagret på en DVD+RW, må du overføre dem til en PC, og redigere det du skulle å ønske det, og rendre det som en ny DV AVI-fil.

 

Så er jo spørsmålet - hvilket annet format skal du ha det til? Skal du lagre det som DivX vil VirtualDub kunne hjelpe deg med det, skal du brenne det som en film-DVD må du ha egen software for det.

Lenke til kommentar

Nei filene han snakker om er nok i VOB format. Vet at mange kameraer gjør det iallefall. Om det er det så støtter en del programmer vob. Men om programmet ikke gjør så må du bare kovertere, eventuel søke etter plugin.

Ettersom mitt program støter vob trenger jeg ikke å gjøre dette, men du kan jo lete etter programmer på Download.com.

Ellers så kan det jo være at programmer støtter mpeg2, men ikke selve vob formatet. Så du kan jo prøve å kopiere vob filene til harddisken, for så å endre filetternavn til *.mpg ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...