Gå til innhold

Nec MultiSync LCD20WGX2 og xbox 360


tjkhulen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenker å kjøpe Nec MultiSync LCD20WGX2 ene og alene for å koble den til min xbox 360. Er det noen som har erfaringer med denne kombinasjonen?

 

VGA kabelen til xbox 360 støtter:

Standard and High-definition gaming output in the following VGA formats:

640 x 480, 848x480, 1024 x 768, 1280 x 720, 1280 x 768, 1280 x 1024, and 1360 x 768

 

Mens Nec MultiSync LCD20WGX2 støtter:

Resolutions Supported:

1440 x 900; 1400 x 1050; 1360 x 768; 1280 x 1024; 1280 x 960; 1152 x 870; 1152 x 864; 1024 x 768; 832 x 624; 800 x 600; 720 x 400; 640 x 480

 

Dette burde gå da? Blir den oppløsningen jeg burde velga da 1280*768, eller 1280*1024?

 

Så har jeg et siste spørsmål angående lyd; XBox 360 VGA kabel har et optisk lyd ut, og stereo RCA (heter det vel, en hvit og en rød kabel for stereo lyd), jeg har ikke noe anlegg og ikke penger eller plass til å kjøpe heller.. Derfor bruker jeg kun headset, 10,000 kroners spørsmålet blir da om det finnes et slaks adapter som jeg kan koble de 2 stereo kablene inn i, som igjen gjør at jeg kan koble inn mini-jacken på mitt headset.

 

Sinnsykt takknemlig for eventuelle svar!! :)

Endret av tjkhulen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk AKKURAT det oppsettet du viser til her.

Senest i går kveld kobla jeg lyden til stereoanlegget mitt :)

 

Jeg har akkurat modda 360'en så den har stått en stund uten å bli brukt så jeg husker ikke hvilke innstillinger jeg gjorde i 360 menyen, men det er ikke noe problem å lete seg frem her. Bildene blir sinnsykt deilige, ingen, og da mener jeg INGEN fargeutglidninger, ghosting eller andre irritasjonsmoment!

 

Når det kommer til lyden: Det som er dårlig med kablingen i XBOX 360 VGA kabelen er at "splitten" mellom lyden og bildet (en plugg på baksiden av 360'en, en VGA og to stereo plugger i andre enden) er så sinnsykt kort at du ikke kan ha lydanlegget stående på gulvet men må ha det på samme bordet som skjermen.

 

Dette er dog en løsning som sikkert kan omgås ved å kjøpe skjøtekabler(har ikke lett siden jeg allerede har anlegget på bordet :) )

 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med denne setupen, jeg har også koblet pc'en til denne skjermen så nå foregår ALL spilling inne på samme rommet (pga lite forståelsesfull samboer ;) )

 

Edit : Et lite problem som jeg har i pc spilling, vet ikke om det samme vil skje med konsollen er at hvis jeg kjører en ikke nativ oppløsning på SKJERMEN, så får jeg en del tearing i bildet (Når bildet vises med svarte kanter over eller ved siden). Så selv om det står at den har de oppløsningene som "supported" så betyr det ikke at det er helt problemfritt.

Ved 360 bruk har jeg dog aldri sett tearing eller annet tull og den kjører finfint i widescreen!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Jeg har faktisk AKKURAT det oppsettet du viser til her.

Senest i går kveld kobla jeg lyden til stereoanlegget mitt :)

 

Jeg har akkurat modda 360'en så den har stått en stund uten å bli brukt så jeg husker ikke hvilke innstillinger jeg gjorde i 360 menyen, men det er ikke noe problem å lete seg frem her. Bildene blir sinnsykt deilige, ingen, og da mener jeg INGEN fargeutglidninger, ghosting eller andre irritasjonsmoment!

 

Når det kommer til lyden: Det som er dårlig med kablingen i XBOX 360 VGA kabelen er at "splitten" mellom lyden og bildet (en plugg på baksiden av 360'en, en VGA og to stereo plugger i andre enden) er så sinnsykt kort at du ikke kan ha lydanlegget stående på gulvet men må ha det på samme bordet som skjermen.

 

Dette er dog en løsning som sikkert kan omgås ved å kjøpe skjøtekabler(har ikke lett siden jeg allerede har anlegget på bordet :) )

 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med denne setupen, jeg har også koblet pc'en til denne skjermen så nå foregår ALL spilling inne på samme rommet (pga lite forståelsesfull samboer ;) )

 

Edit : Et lite problem som jeg har i pc spilling, vet ikke om det samme vil skje med konsollen er at hvis jeg kjører en ikke nativ oppløsning på SKJERMEN, så får jeg en del tearing i bildet (Når bildet vises med svarte kanter over eller ved siden). Så selv om det står at den har de oppløsningene som "supported" så betyr det ikke at det er helt problemfritt.

Ved 360 bruk har jeg dog aldri sett tearing eller annet tull og den kjører finfint i widescreen!

7235954[/snapback]

 

Takk for respons. Du hadde ikke gidda sjekke hvile output xboxen din er stilt inn på? Gidder du prøve om 1360 x 768 funker?

Lenke til kommentar

Skal sjekke når jeg kommer hjem i 17 tida tjkhulen!

 

Lakus: Den kabelen ser riktig ut (vanskelig å se på det lille bildet, men det ser helt perfekt ut) og det ser ut som de har en litt annen løsning på splitten mellom bilde og lyd (lenger lengde etter splitten, noe som er bra!)

 

Ser også det ligger ved en optisk kabel, noe som er fint for de som bruker det :)

Lenke til kommentar

Kjører i 1360x768 og da kjører den en "autoadjust" som gjør at bildet er helt perfekt. Bildet ser egentlig helt likt ut i 1280x768 og 1360x768, kan hende det ikke er noen forskjell, men så lenge den kjører den høyeste oppløsninga helt bra så bruker jeg den.

 

Sorry for treigt svar men jeg glemte meg mens jeg prøvde Gears of War :D

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...