Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil Speedtouch 585?


Anbefalte innlegg

Har kablet og trådløst nettverk her hjemme hos meg. Har kablet til alle de stasjonære maskinene. Routeren står i kjelleren og det går en CAT5 kabel opp på loftet hvor pcene står. Kabelen går inn i en D-Link DGS-1008D gigabit swich. Herfra går det CAT6 kabler til de fem pcen som står her. I tider og utider faller nettet på en rar måte. Vi kan ikke gå inn på nettsider og spille, men vi kan være på MSN, SKYPE, Torrent ol.

 

Nettet var helt fint før, men etter at vi oppgraderte nettet til ADSL2+ måtte vi ha ny router. Når den nye (Speedtouch 585) var instalert skjedde problemene.

 

Vi får nett via NGT :nei:

 

Misstenker den nye routeren, hva skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og lillebroren min satt å spilte BF2 og CS pluss skype. Dette førte til at nettet falt og kom tilbake tre minutter senere og falt igjen to minutter etter det og falt igjen noen minutter etter det igjen. No ser det ut som det har gitt seg. (eller :hrm: ) Det var helt fint senere idag.

 

Ruteren skal jo tåle belastning opp til 20mbps. Vi brukte langt ifra så mye siden vi "kun" kan få 14mbps siden vi bor 1.6 km fra sentralen. Altså ruteren skal flare det fint.

 

BTW: Vi laster veldig sjeldent ned torrents.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...