Gå til innhold

Skjermkort med høy ytelse uti winxp (Ikke spill)


Clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, er ganske uoppdatert på hardware fronten nå og skulle hatt meg ett skjermkort til pc'en som jeg mesteparten skal bruke til filbehandling, nedlasting, filmtitting, musikk, web og chatt og muligheten for litt gaming hadde vært kjekt også.

 

Men er det sån att ett "dyrt" skjermkort over 2-3000kr kjører mine behov bedre enn det Nvidia 7300GS til under tusenlappen som jeg har nå? da mener jeg asså ikke til gaming men til knoting i windows.

 

Får en feeling att text og div ting i win gir anntydning til hakking ved scrolling av text osv, det dette fordi skjermkortet er av den simple typen?

 

Som sakt, ønsker forslag til skjermkort som er kraftig til oppgaver i windows og feks. spille battlefield2 osv problemfritt..

 

Dudsjett rundt 3000kr

 

Mvh Clony :)

 

PS. ønsker ikke skjermkort til kontor arbeid, føler jeg driver mer enn og bruke kalkulator og være i word :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg trur du ser litt forskjell viss du har eit grafikkort til 2-3k enn eit 7300GS, men eg syns det hadde vert sløsing å kjøpe noko så dyrt til ein kontorPC.

Du sa budsjettet ditt var rundt 3000 kr. Dette er svært bra for prisen og kostar berre halvparten. Dette er endå bedre, men kostar litt meir.

7233777[/snapback]

 

Det MSI GeForce 7900 GTO 512 MB kortet så både lekkert og meget interresangt ut, tror det vil føle seg godt hjemme i pc'en min nå som hk'et er msi :love: , men som sakt, er ikke akkurat kontor pc, gamer litt battlefield og litt bilspill sån av og til, men mesteparten er jeg uti windows.. Men problemet mitt er att jeg liker gjerne det som er litt for godt for meg, for da "føler" jeg att det er akkurat passe til mitt behov ;)

 

NX7900GTO-T2D512E-564x376.jpg

Ble litt solgt da jeg så esksen og kortet, men er ytelsen av samme stil? :whistle:

 

Noen andre forslag?

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar
GeForce 7950 GT

 

Billigste ca. 2300,- og vifteløs kan du også få det til ca. 2500,- En kompis har det msi kortet uten vifte og det er bare  :dribble:  :love:

 

edit: De 2 billigste har bare 256MB minne mens resten har 512, noe og tenke på det også. 200 kroner for dobbelt minne og NULL vifte, spør du meg så er svaret enkelt :yes:

7234093[/snapback]

 

Så det er stor forksjell fra 7900 GTO 512 MB til 7950 GT 512 MB?

 

Er jo så og si samme pris på begge to..

 

Ser også att det kortet tar kun 1 kortplass, mens det7900 tar to, why?

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar
7900 GTO tek to plassar fordi kjølaren er så diger.

7234132[/snapback]

 

Så den som er uten vifter blir ikke utsatt for og svette under mye spilling asså?

 

Regner med det er ett gaming kort for de som ikke overklokker, og heller fokuserer på støynivå? effekten forblir den samme og den funker like så bra som med den med vifte ved timer med spilling?

 

:ermm:

Lenke til kommentar
7900GTO yter som oftest bedre enn 7950GT. 

 

Test her.

7234162[/snapback]

 

Takker, ser ut som det blir 7900gto :hmm:

 

er vell opptatt av lav støy osv, men finnes dette kortet med passiv kjøling?

 

Så forresten att det var kun ett kort av 7900gto som var tigjengelig ifølge prisguiden, og det var det msi kortet. Betyr det att dette kortet er på bra vei ut fra markede og gammelt?

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar
Har aldri sett det med passiv kjøling.  Men etter det som blir sagt på forumet her, så er ikke den kjøleløsningen som sitter på av de mest bråkete.  Men du kan jo lese denne tråden, der har brukerne av 7900GTO her på forumet samlet sine erfaringer.

7234196[/snapback]

 

 

Ohh! så ut som det var ett ganske utbrett spekter på dette kortet, noe som gjør kortet mer interresangt :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...