Gå til innhold

Kjøp av skjermkort, HK og CPU (ca. 8000,-)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da anbefaler jeg Asus P5B (Asus P5B hos Netshop).

Jeg har DLX-WiFi-AP-utgaven av dette kortet og er veldig godt fornøyd.

Om du ikke skal overklokke, er nok OCZ DDR2 Value Pro Series PC-5400 2048MB (2x1024MB) bra nok for deg :)

7239417[/snapback]

 

Selv vil jeg ikke anbefale den rammen i det hele tatt. Mange hovedkort som ikke liker den. Ta heller disse. Mye bedre, og dessuten litt billigere... Selv har jeg 2 av disse settene :D

Lenke til kommentar

Skal se litt nærmere på Asus P5B i morgen, sjekke tester osv, så kanskje jeg går for det. Når det kommer til minne så er jeg vel enig med Xmir at Kingston minnet var bedre da det hadde lavere timings enn OCZ.

 

Så hittil blir det da:

 

X1950XTX

Intel E6600 2,4GHz C2D

Asus P5B

Kingston HyperX 2048 PC6000

 

Ser det ut som et bra valg? Leste også istad at GeForces' nye 8800-serie lanseres andre uken i november, som er denne uken. Er det noen vits i å vente med å kjøpe skjermkort før disse kommer ut, eller blir de i 4000-kroners klassen?

 

Takker så mye for svar så langt =)

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?p...0cb0#userReview

 

Sokkel: LGA775

Brikkesett: VIA PT880 Ultra

RAM DDR: 2

RAM DDR2: 2

RAM-støtte: 2 GB

PCI Express x16: 1

Formfaktor: ATX

også: AGP

 

ASus=ASrock

(gibson=epiphone)

 

 

så her har du til conroe hovedkort til 500kr

du slipper å kjøpe ny ram, du kan bruke skjermkortet dit videre hvis du vil vente til neste generasjon skjermkort som lanserer i denne måneden.

https://prisguiden.no/product.php?productId=46004

 

hvis du skal kjøpe nytt, så vent til 8800 har kommet ut i det minste så du ser prisras på 1900xt 512mb, glem xtx, det koster i verste fall 1000kr mer for ingenting omtrent.

 

du har også rx600, tror jeg det var, synes jeg så 7900gt 24 pipes

8800gt 128 pipes? noe sånt iallefall. lite kvantehopp, kjøper du dette asrock hovedkortet så kan du iallefall bruke conroe med 6800gt 16 pipes, fram til du finner rett skjermkort til rett pris.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Har fått solgt 6800GT kortet og minnet nå, så tror rett og slett jeg bare går for et bra DDR2 HK. Trenger ikke å kjøpe de nye delene med en gang, så kan vente et par uker på 8800-serien. Eneste tingen er at jeg tittet innom G80-tråden i skjermkortkategorien, og der var det en som postet et par tester der X1950XTX scoret høyere enn 8800 GTS (som er det kortet som er aktuelt for meg). Men de nye 8800 kortene skal jo komme i dag, så da venter jeg et par dager og sjekker noen tester.

 

Eller så gjør jeg som pizzafordi her sier og venter litt etter at 8800-serien har kommet ut og kjøper et billigere X1900 kort.

Lenke til kommentar
Har fått solgt 6800GT kortet og minnet nå, så tror rett og slett jeg bare går for et bra DDR2 HK. Trenger ikke å kjøpe de nye delene med en gang, så kan vente et par uker på 8800-serien. Eneste tingen er at jeg tittet innom G80-tråden i skjermkortkategorien, og der var det en som postet et par tester der X1950XTX scoret høyere enn 8800 GTS (som er det kortet som er aktuelt for meg). Men de nye 8800 kortene skal jo komme i dag, så da venter jeg et par dager og sjekker noen tester.

 

Eller så gjør jeg som pizzafordi her sier og venter litt etter at 8800-serien har kommet ut og kjøper et billigere X1900 kort.

7242473[/snapback]

 

du får vel god pris for rammen uansett

 

glem xtx kjøp xt, samme prosessor

 

akkurat som på gt og gtx

samme prosessor

men på disse var det 200-250mhz forskjell nvidia

ati hadde kun 25mhz forskjell.

 

flaskemann, og sigarettstump plukkeren, watch the money

 

å betale 4000kr 5% ytelse øyet ikke ser er farlig

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

I og med at jeg nettopp fikk litt uventede penger på bok, så har jeg nå satt opp et nytt oppsett (burde egentlig ikke bruke mer penger, bare fordi jeg har penger, men klarer ikke å dy meg):

 

Skjermkort: Point of View GeForce 8800GTS

 

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

 

Minne: Kingston HyperX 2GB 750MHz DDR II PC6000

 

HK: Asus P5W DH Deluxe S775

 

Eneste jeg er usikker på her er hovedkortet. Har lest mye bra om det og det blir levert sammen med en ganske så heftig bundle med fjernkontroll, WiFi og diverse annet småkos. Leste en review om kortet her, men siden den artikkelen er fra 4. august, så er det vel litt utdatert nå.

 

Noen som vil by på noen gode high-end hovedkort under 1800 kroner hos netshop? Eller får jeg mye for pengene ved å gå for Asus HKet?

Lenke til kommentar

Så også på ABIT AW9D I975X.

 

Fikk mye positiv omtale i de to testene jeg fant på google. Kan quote en setning fra en av sidene:

 

Abit is certainly a welcome sight on our lab bench after all this time. The AW9D-MAX was very impressive throughout testing. It was the fastest overall Intel motherboard we've tested in the past 18 months at stock speeds and one of the best overclocking platforms for our 840XE.

 

Er veldig i tvil her nå altså. Betaler gjerne 500 kroner for litt flere features, så gjør ikke noe om kortet ligger på 1800kr (betaler uten moms). Takker forresten for all hjelp så langt. Blir litt mye forandringer her, men, men..

Lenke til kommentar

Gikk for Asus P5W DH Deluxe til slutt. Leste mange veldig positive tester av det i går, så bestemte meg for det. Skulle det derimot ha vært helt feil valg, så får jeg bare returnere det med angrefristen.

 

Når det kommer til skjermkort fikk jeg tak i et PoV 8800GTS fra databutikken for 3875, som var en ganske så bra pris.

 

Takk til alle som hjalp!

Lenke til kommentar

Så en test på anandtech.com med bla. Asus P5W DH Deluxe og E6400 og diverse andre C2D prosessorer. E6400 var gjennomgående på topp i testene. Over E6600 og E6700. De hadde klokket det da.

 

Tenkte å kjøpe Asus P5W DH Deluxe + E6400 selv og spurte om anbefalinger her på HW.no.

 

Fikk ganske straks positiv respons, men fikk i grunn en liten advarsel mot hovedkortet pga. diverse ting.

 

 

LES HER tråden jeg fikk oppgitt om hovedkortet.

Endret av brazir
Lenke til kommentar
Oppdatering: Har nå klart å selge den gamle DDR-PC3200 RAMen min, så nå er mulighetene åpne for DDR2 hovedkort. Takker så mye for hjelpen så langt!

7238166[/snapback]

hehe...

 

Synd at du muligens forlater AMD/ATI... er en bitteliten fanboy av den komboen. Bare blitt sånn, og har vel ingenting imot Intel eller Nvidia (blir kanskje tilsvarende telenor/netcom... og ja jeg kjører netcom og NGT...hihi)

 

Har hørt mye om den nye dual core 2 CPU'n. De skal være bra.

Men, det er vel også AM2 dual core CPU'ene.

 

Selv kjører jeg fortsatt på et s939. Gikk fra en 3500+ til en Opteron 175. I samme runde byttet jeg ut X800Xt til et X1900XTX. Liker det jeg har nå.

Hva DDR2 ram angår så er det liten forskjell, de sier vel <10% forskjell, men jeg kan ta feil.

Blir vel litt som å sammenligne CL2 med CL3... hehe...

 

Vet egentlig ikke hvor lenge de forskjellinge socket'ene holder seg, så en potensiel fremtidig upgrade er vanskelig å forutse.

 

Synd jeg ikke så denne tråden tidl. Kunne evnt. ha kommet med endel tips til deg, før du solgte ram'n din.

 

Uansett, lykke til med HW-kjøp og bygging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...