Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gone.


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg sliti med vond ankel i ca 5 år nå, men min skade var rett og slett gjentakende overtråkk. Tråkka over 3 ganger iløpet av en endags cup inne.

Jeg hadde da veldig vondt i den lille kulen under ankelen, den var en del større enn den på andre ankelen. Dro til legen for ca 2 år siden 2 mnd etter jeg tråkka over på nytt, tok noen bilder av foten og ble sendt til ortoped. Der fikk jeg konstantert kronisk betennelse i senefestet, samtidig fikk jeg konstantert at jeg var plattfot og litt hjulbeint, muligens som en konsekvens av feil gange (pga belastning av ankelen var vond gikk jeg med foten vridd litt uttover vekk fra kroppen). Jeg fikk et par såler til 1400,- som hjalp veldig i starten (dvs jeg kunne gå uten å ha vondt), men har fortsatt problemer, spesielt etter en trening (etter ankelen har blitt kald igjen) og noen dager gjør det veldig vondt.

 

Du burde kanskje ta en ny tur til legen og få tatt noen bilder, kanskje du kan som nevnt over få et tilpasset treningsprogram fram til ankelen blir bedre. I mitt tilfelle ble aldri ankelen noe bedre pga hver gang jeg tråkka ned på foten ble ankelen belastet på en slik måte av skaden på en måte gikk opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...