Gå til innhold

Treg oppstart fra innloggingen i Windows


Anbefalte innlegg

Hei. På min bærbare maskin går det svært lang tid fra jeg skriver inn passordet, til programmer begynner å starte!

Mer nøyaktig er det som skjer, at jeg skriver inn passord, deretter kommer en liten loadingrute, går over etter 1 sekund, deretter får jeg fram mitt bakgrunnsbilde, så venter jeg ca. 5minutt, før vanlige programmer begynner å starte.

Jeg har Windows XP, relativt gode spesifikasjoner, lite program som starter ved oppstart, 96,9% sikkert ingen virus/spyware, ett godt registerycleaner program m.m.

 

Jeg er også meldt inni ett nettverksdomene på skolen, men det har aldri gjort at mine maskiner har startet tregt. (Har hatt to 4 bærbare maskiner.)

 

Håper det er noen som kanskje kan linke til noen nyttige program for dette problemet/komme med andre tips :)

Endret av gardover
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide å rydde opp på disken snart?

Du burde formatere pcen din når den begynner å fylles opp med spyware og annet dritt.

 

 

 

 

Ps!

Hvis du har dell vil jeg anbefale deg å ikke formatere alikevel. Det blir bare enda mer problemer med manglende drivere og ufulstendige instalasjoner hvis du bruker vedlagt cd! MÅTTE DELL BRENNE SAAAAKTE!

Lenke til kommentar

Jeg har defragmentert både c: og d:, med det hjalp dessverre ikke, dog det er en måned siden jeg defragmenterte c: ..så jeg skal prøve igjen. Tenkte også på å prøve et par andre defragmenteringsprogram - Free Registry Defrag 2.21 & Diskeeper Lite 7.0.

Dette er likevel litt skummelt, siden en venn defragmenterte med ett defragmenteringsprogram (vet ikke namnet på programmet), som førte til total crash og formatering.

 

Virusprogram: AVG 7.5

Brannmur: Windows sin brannmur (Brukte ZoneAlarm før, (vet at ZoneAlarm og AVG er anbefalt sammen) men kan ikke bruke den brannmuren pga domenet jeg er meldt inni (i skolen) som krever en ISA-server som såvisst krasjer med ZoneAlarm, og fører til bluescreen om de kjøres samtidig).

Spywareprogram: AdAware SE Personal, Cwshredder, ewido AntiSpyware, Free Spyware Scanner, NoAdware, Spyware Doctor, SwatIt, Windows Defender, Windows Malicious Software Removal Tool og XoftSpy.

Noen av desse har jeg bare lastet ned Trialversjon av, for å sjekke om de fannt noe dritt langt inni det innerste av systemet, gratisprogrammene ikke fann. Men dette har heller ikke hjulpet.

 

Jeg bruker også CCleaner, og noe registerrenseprogram, for å fjerne unødvendige filer, og reparere feil på maskinen, men dette har heller ikke hjulpet.

Endret av gardover
Lenke til kommentar
På tide å rydde opp på disken snart?

Du burde formatere pcen din når den begynner å fylles opp med spyware og annet dritt.

 

 

 

 

Ps!

Hvis du har dell vil jeg anbefale deg å ikke formatere alikevel. Det blir bare enda mer problemer med manglende drivere og ufulstendige instalasjoner hvis du bruker vedlagt cd! MÅTTE DELL BRENNE SAAAAKTE!

7232229[/snapback]

 

Ja jeg har planer om å ta en formatering til jul faktisk...

 

Min pc er Tundra, fra PSdata, så der er jeg heldigvis trygg.

Har uansett noen kompiser som elsker Dell, og hos en førte en registerdefragmentasjon, til at en vanvittig susepipelyd fra viften forsvannt.

Men ikke lenge etter krasjet pcen hans fullstendig.. Om det hadde med defragmentering å gjøre kan jo hende :p

Endret av gardover
Lenke til kommentar

Tundra maskiner er jo ganske kjennt for å være dårlige..jeg hadde en for et par år siden..ga den bare til samboeren min for den suger så mye..Lange loggin der også..Du kan jo prøve et annet operativsystem for å se om det blir no bedre av det.. www.ubuntu.com <-anbefales hvis du vil prøve en annen OS. Linux er jo kjennt for å ikke ta til seg spyware som jeg ser du ikke vil ha (mange cleanere!!) Format og legg inn Win på nytt hjelper også mye.

Lenke til kommentar
Tundra maskiner er jo ganske kjennt for å være dårlige..jeg hadde en for et par år siden..ga den bare til samboeren min for den suger så mye..Lange loggin der også..Du kan jo prøve et annet operativsystem for å se om det blir no bedre av det.. www.ubuntu.com <-anbefales hvis du vil prøve en annen OS. Linux er jo kjennt for å ikke ta til seg spyware som jeg ser du ikke vil ha (mange cleanere!!) Format og legg inn Win på nytt hjelper også mye.

7246914[/snapback]

 

For å være ærli har jeg ikke så veldig gode erfaringer med tundra jeg heller. Har hatt to Tundra 1559 og en Netshop 1557.. Tilsammen 6-7 reperasjoner til nå... ellers så er jo ytelse i forhold til pris veldig god på Tundra.. Derfor ej he kjøpt den typen.

 

Ja skal prøve med en formatering til jul.

 

Operativsystemskifte er uaktuallt. Kan ikke gå på min skole uten XP PRO.

Endret av gardover
Lenke til kommentar
gå inn i cmd og skriv defrag c: -b hvis du har windows på c. dette defragmenterer oppstarten. hjulpet på mine maskiner når de ha vært slik du beskriver

7232456[/snapback]

 

jeg har noe av det samme problemet, men det var ikke at bildet sto lenge uten noe annet. det var at det tok lang tid før jeg kunne bruke programmene etter oppstarten.

så jeg prøvde denne løsningen og det førte til at jeg fikk samme problemet som trådstarter!

kjipt...

Endret av hernil
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg klarte selv å finne ut av problemet. I HjemmePC sitt 11 nummer, var der med ett program med namnet Computer Security Tool, på nett-cden. Jeg innstallerte og kjørte den ene testen der. Etter denne scanningen er pcen blitt mye raskere, i tillegg til at oppstarten nå i stedet for 5 minutt tar 2 minutt, totalt.

Supert program :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...