Gå til innhold

Skurrelyd i høyttaleren på SE K800i


Anbefalte innlegg

Jeg opplever en skurrelyd i høyttaleren på min SE K800i.

Det er ikke snakk om høytaleren som er plassert på baksiden av tlf, men den høytaleren som produserer lyden man får i øret under en vanlig samtale.

 

Jeg oppfatter lyden nærmest som om det skulle ha vært en løs metallbit inne i telefonen, evt at høytalleren er sprengt, men det er ingenting som skrangler når jeg rister på tlf, og volumet er ikke innstilt påfallende høyt.

Telefonen har blitt godt ivaretatt, og har aldri vært utsatt for støt eller lignende.

 

Noen som vet hva dette kan skyldes? Og hva kan jeg eventuelt kan gjøre for forbedring?

Tlf ble kjøpt ny på internett i august, så jeg har vel visse rettigheter på reparasjon, og i forlengelse av det lurer jeg også på hvorvidt jeg må levere tlf til reparasjon via de jeg kjøpte den av, eller om jeg kan levere den på nærmeste elkjøp eller lignende?

 

All hjelp mottas med takk :)

Endret av Straydog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde liknende problemer på min Nokia 6230 en gang i tiden. Da var det no metallspon som satt "fast" i høytaleren. Blåste det ut rett og slett, men var ikke lett, magneten på høytaleren ga godt grep.

 

Kan prøve lett med blåsepistol og kompressor om du har tilgang til det, er trolig bare no drit som har finni veien inn. Kan være helvete å få ut, så send den på service før du eventuelt prøver med nåler/kniver og annet kreativt! :p Om du har "nerver" til det kan du jo sprette telefonen fra hverandre og rense den ordentlig, men da gjelder jo de vanlige garantiproblemene.

Lenke til kommentar
Hadde liknende problemer på min Nokia 6230 en gang i tiden. Da var det no metallspon som satt "fast" i høytaleren. Blåste det ut rett og slett, men var ikke lett, magneten på høytaleren ga godt grep.

 

Kan prøve lett med blåsepistol og kompressor om du har tilgang til det, er trolig bare no drit som har finni veien inn. Kan være helvete å få ut, så send den på service før du eventuelt prøver med nåler/kniver og annet kreativt!  :p Om du har "nerver" til det kan du jo sprette telefonen fra hverandre og rense den ordentlig, men da gjelder jo de vanlige garantiproblemene.

7230603[/snapback]

 

Takk for tipset, jeg skal prøve det ut!

Lenke til kommentar
Spretta du den opp, eller brukte du blåsepistol?

Husk på at bruk av blåsepistol medfører fare for å få vann/kondens inn i telefonen. En boks med luft er nok da bedre, men den gir kanskje ikke ønsket trykk  :hmm:

7259559[/snapback]

 

Man bør vel være litt forsikitg ja, men blåsepistolen er jo ikke bare av eller på. Man finner fort ut hvilket trykk som er rett!

 

mulig en boks med trykkluft gir samme nytte? :hmm:

 

Men hadde ingen problemer med telefonen min etterpå. Måtte blåse den rein totalt 3 ganger (fatters driver mekanisk verksted, så det var nok metallspon å ta av :p).

 

EDIT:

men som sagt. Lever den inn før du/dere prøver noe overilt. Ingen nåler, kniver eller annet skummelt, ta det pent. Det er snakk om følsom eletronik.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...