Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gi brukere i et nettverk samme startside.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har et ønske om å gi alle brukerne i nettverket samme startside. F.eks startsiden.no

Er det mulig å gjøre det fra serveren? Uten å måtte gjøre dette på hver enkelt PC i nettverket.

Bruker Win 2000 server.

7228617[/snapback]

 

Dette kan du sette opp som en policy i AD. Om du ikke har sjekket ut muligheten for å sette policy så bør du sjekke det ut, utrolig med muligheter.

Lenke til kommentar

Høyreklikk på containeren du vil sette policy'en på (kan være på domenet eller OU), velg properties. Velg så fliken Group Policy og deretter New. Når du har gitt den et navn klikker du Edit. Du finner tvangsstyring av startside under User Config -> Windows Settings -> Internet Explorer Maintenance -> URLs -> Important URLs OBS! Du må være forsiktig når du forsker på GPO, da disse innstillingene påvirker alle brukere evt. PC-er i domenet (hvis satt på domenenivå)

 

Edit: Dette gjøres i AD hvis noen lurte på det :-)

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar

Jeg pleier å lage en egen OU for policyer hvor alle sammen ligger (du ser dem jo ikke, men gjør slik som spirograf sier så vil du se dem i høyreklikkmenyen). Når jeg da skal lage en ny policy lager jeg den i/på denne OUen og linker/kobler den opp mot den OUen den skal gjelde for.

 

Grunnen til at jeg foretrekker denne måten er at det ikke er noen god måte i AD å se alle gjeldende policyer på og du må derfor lete gjennom alle OUer for å finne de. Har du dem samlet på ett sted er det dermed lettere etter min mening.

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...