MrPark Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Har fått takk i Pro Evolution Soccer 6 på PC, men synes styringene er utrolig dårlig plassert. Dette er vel pga at spillet er en PC versjon av PS2 spillet, så styringene er lagt opp etter firkant, trekant osv. Derfor blir trekant W, runding D, x forblir X, mens firkant blir A. Dette fører til at det er utrolig tungvint når man skal spille, og fingrene får ingen naturlig og god stilling i forhold til tastene. Er det noen som vet om det går an å forandre så det som tilsvarer X på playstation i stedet blir f.eks S?
Toheni Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Du må gå på settings før du starter spillet, vis du skal endre på det. Altså må du trykke autokjør først, så kommer det opp mange alternativer. Der står blant annet settings.
RRhoads Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Det er en fordel med gamepad til dette spillet. Kjøp deg en gamepad og spillet blir ti ganger bedre
MrPark Skrevet 8. november 2006 Forfatter Skrevet 8. november 2006 (endret) Ok, takk. Fikk det til. Noen som vet om det er mulig å spille på nett, eller må man ha det orginalt for å få til dette? Trenger et passord for å tilkoble nettverket. Ingen som har et slikt passord å dele? Endret 8. november 2006 av MrPark
Armageddon Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Skal du spille på nettet må du kjøpe spillet. Trodde alle viste dette nå jeg.. Det er heller ikke populært å spørre etter cd-keys og sånt på forumet..
mESA Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Det er en fordel med gamepad til dette spillet. Kjøp deg en gamepad og spillet blir ti ganger bedre 7226133[/snapback] Har hørt at gamepad ikke funker online. Stemmer dette?
Toa Skrevet 8. november 2006 Skrevet 8. november 2006 Det er en fordel med gamepad til dette spillet. Kjøp deg en gamepad og spillet blir ti ganger bedre 7226133[/snapback] Har hørt at gamepad ikke funker online. Stemmer dette? 7247329[/snapback] Tull & Tøys
emalisti Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Er xbox 360 kontrollen (for pc) bra til PES?
Toa Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 Er xbox 360 kontrollen (for pc) bra til PES? 7250330[/snapback] Tja. Smak og behag. Du må isåfall sørge for å få andre drivere til den enn Microsoft sine egne. Med Microsoft sine egne drivere, så kan man ikke trykke inn begge triggerne på en gang (du kan jo selvfølgelig trykke de inn, men det blir ikke registrert). Dette gjør at ting som krever at begge triggerne trykkes inn samtidig rett og slett ikke blir registrert av spillet. Jeg syns knappene bak på kontrollen er ganske tåpelig lagt opp. Skal man holde kontrollen på en behagelig måte, så lar man pekefingrene hvile på triggerne (de analoge "gass" og "bremse" knappene), og disse benyttes mye i spillet (spesielt for løping og skifte av spillet). I tillegg har kontrollen skulder knapper som ligger over disse triggerne. Skal man trykke inn f.eks R1 og R2 samtidig, så kreves det at du enten vrir fingen på en ubehagelig måte slik at begge knappene trykkes inn med pekefingen, eller at du flytter pekefingen opp på denne knappen, og flytter langefingen til triggeren. Ikke bra. 3. alternativ er å holde kontrollen slik at pekefingen er på skulderknappene, og langefingen på triggerne. Da ligger kontrollen DÅRLIG i hånden. Min xbox 360 kontroller til PC'en er stort sett ubrukt pga de latterlig plasserte skulderknappene. Lite gjennomtenkt av Microsoft. Spiller med vanlig god gammel s-type xbox kontroller på pc'en.
emalisti Skrevet 9. november 2006 Skrevet 9. november 2006 (endret) Noen andre som har opplevd lignende? Noen som har anbefaling (eller egne erfaringer) på andre kontroller som kan brukes? Endret 9. november 2006 av emalisti
Fre_ZZe Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Bruker selv 360 kontroller til PC på Pro Evo soccer 6. Synes det funker helt greit, eneste jeg lurer på er om det finnes noe default instillinger noen plass som jeg kan laste ned å bruke. Finner ikke noe finteknapp feks i settings ?? Mulig det er jeg som roter men, finnes det noen plass på nettet man kan finne tastekombo's for finter ? Vil helst ha samme komboer/taster som er på vanlig 360...
Villanden Skrevet 19. februar 2007 Skrevet 19. februar 2007 Noen andre som har opplevd lignende? Noen som har anbefaling (eller egne erfaringer) på andre kontroller som kan brukes? 7250761[/snapback] Har selv denne: En lett kontroller som passer utmerket i hånda. Får den for 300,- på elkjøp. Løp & kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå