Gå til innhold

Neverwinternights2, hvilken class er du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en ranger8/assasin4/fighter1/. Ville så gjerne ha en som var god med bue, men bue gjør ræva damage i forhold til melee. Khelgar critter lett for 90, jeg 40. Elven Court Bow. Focus longbow, crit longbow og Powercrit longbow.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiller dwarf fighter/rogue/dwarwen defender. Denne comboen funker veldig bra. Flyr rundt med en warhammer og knuser skaller :!: Satser på å ende opp som F6/R4/DD10. Startet med rogue for alle skillpointsene og tar et rogue level ca hvert 6. level for å dumpe skills i UMD, Tumble og Set Trap. UMD er must. Moro å kunne grille litt med en fighter også hehe.

Skrevet (endret)
UMD er must.

7328514[/snapback]

Hva i all verden står UMD for?

7328851[/snapback]

Use Magic Device. Gjør at du kan bruke stort sett alle gjenstander, f.eks. en NW9-tunic selv om du ikke har lvls i NW9. Fjerner restriksjoner på våpen, armor osv kort sagt.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Et våpen, en veldig sterk katana, kan bare brukes hvis du har høy UMD, ettersom det er Only Useable: Undead restriksjon på den.
Endret av andir
Skrevet (endret)

Jeg har mekka et assasin build som jeg skal spille neste gang. Denne fyren er en dual wielder og blir en pain in the ass for de fleste motstandere tipper jeg, med 7 attacks pr runde. maximal stealth, og potensielle paralyserende death attacks.

Assasin har masse ekstra goodies (Death attacks, improved uncanny dodge, Hide in plain sight, improved invisibility, UMD m.m). I tillegg har han 8 fighter levels for masse ekstra feats og BAB og et par monk levels for å kvalle til assasin (hide og move) pluss evasion som bonus til slutt. Dette blir en morsom fyr å spille hvis du vil være evil med skitne triks :D

Han kan også bruke longbow ganske så effektivt til en forandring.

Fighter 8/Monk 2/Assasin 10

Rase: Human, evil

STR: 15 (16)

DEX: 16 (20)

CON: 14

WIS: 8

INT: 14

CHA: 8

01: Fighter(1): Power Attack, Cleave, Weapon Finesse

02: Fighter(2): Weapon Focus: Kukri

03: Fighter(3): Two-Weapon Fighting

04: Fighter(4): STR+1, Weapon Specialization: Kukri, (STR=16)

05: Monk(1): ta 8 hide og move her

06: Assassin(1): Knockdown

07: Assassin(2):

08: Assassin(3): DEX+1, (DEX=17)

09: Assassin(4): Improved Two-Weapon Fighting

10: Assassin(5)

11: Assassin(6)

12: Assassin(7): DEX+1, Improved Critical: Kukri, (DEX=18)

13: Assassin(8)

14: Assassin(9)

15: Fighter(5): Great Cleave

16: Fighter(6): Greater two weapon fighting, DEX+1, (DEX=19)

17: Fighter(7)

18: Fighter(8): Toughness, Two weapon defence

19: Assassin(10)

20: Monk(2): DEX+1, (DEX=20), Får evasion gratis

Stats. uten magisk utstyr med 2 kukri's og studded leather armor:

Basic attack bonus: 16(BAB) + 5(DEX) + 1(WF) = 22 (21 ranged)

Main-hand: +20/+15/+10/+5, 1d4 +5 (15-20 x2)

Off-hand: +20/+15/+10, 1d4 +3 (15-20 x2)

Death attacks: 5d6

HP (max): 216

AC: 24

Saves (Fort/Will/Refl): 14/7/17

Skills (ability modifisert i parentes):

Discipline 23 (26)

Heal 9 (8)

Hide 23 (28)

Move Silently 23 (28)

Set Trap 20 (25)

Tumble 20 (25)

UMD 21 (20)

Fyren har ganske lav damage, så bare å stå og slåss som en strength fighter er døvt med denne fyren. Det må brukes stealth-taktikker, slik at han får maksimalt utbytte av death attack i tillegg til UMD skillen til bruke scrolls og wands etc. Han kan også rigge opp dødelige feller. Mot horder av lette fiender er selvfølgelig power attack og cleave et alternativ da. Vurderer å bytte great cleave med improved knockdown pga den lave basis damagen, når jeg møter store monstre og fiender :hmm:

Den andre svakheten er den lave viljestyrken (Will saves). Så hvis det finnes items med mind affecting immunity er det noe han absolutt burde bruke.

Endret av blixen71
Skrevet
Bytt til engelsk (USA) tastaturoppsett. Da er det tasten over TAB (under ESC)

7330481[/snapback]

Men hva med oss som ikke bytter til amerikansk oppsett? Det må da være en fornuftig måte å få opp consollen på..

Skrevet
Bytt til engelsk (USA) tastaturoppsett. Da er det tasten over TAB (under ESC)

7330481[/snapback]

Men hva med oss som ikke bytter til amerikansk oppsett? Det må da være en fornuftig måte å få opp consollen på..

7330976[/snapback]

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Mine dokumenter\Neverwinter Nights 2

Åpne opp nwnplayer.ini, og bytt ut hvilken knapp som aktiverer konsollen, f.eks.:

Console=´

til

Console=|

Console ligger under [Keymapping].

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...