Gå til innhold

Opera - Hvordan deaktivere ting?

iNeo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan deaktiverer jeg torrent og irc programmene som er innebygd i Opera nettleseren? Noen som kan hjelpe?

Og for den som kommer til å svare "Skift nettleser". Ork.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Torrent deaktiverer du inne på Tools - Preferences - Advanced - Downloads. Hak av den boksen og søk på torrent. Endre til et annet program.

IRC-leseren deaktiverer du ved å fjerne IRC-kontoen din inne på Mail and Chat Accounts under Tools.

Skrevet
Torrent deaktiverer du inne på Tools - Preferences - Advanced - Downloads. Hak av den boksen og søk på torrent. Endre til et annet program.

IRC-leseren deaktiverer du ved å fjerne IRC-kontoen din inne på Mail and Chat Accounts under Tools.

7223565[/snapback]

Takker! Men IRC tingen virka ikke. Når jeg klikker på "Mail and Chat accounts" så får jeg beskjed om å opprette en ny konto.

Skrevet

Okay, så på hvilken måte er da IRC-klienten enabled og som du ønsker å fjerne? Afaik skal den ikke være synlig hvis du ikke har en konto. Hva er det du vil ha bort?

Skrevet

Skriv følgende i URL-baren:

opera:config#UserPrefs|ShowE-mailClient

Ta bort haken fra Show E-mail Client og velg save.

Da skal både email, IRC og RSS klientene bli disabled.

Skrevet

hvis du går inn på 'verktøy -> epost og nettpratkontoer', har du da noen irc-konto der?

Har du aldri startet en irc-samtale i Opera (og dermed satt opp en konto) så er irc'delen av opera deaktivert. Hva er det med irc som ikke virker/plager deg pr dags dato?

Skrevet

Jeg bruker mIRC og er fornøyd med den. Liker ikke att Opera skal "Taover" tingene som jeg har satt andre programmer til å hondtere.

Skrevet

Okay, så på hvilken måte tar den over mIRC for deg i dag? Skjønner ikke problemet ditt. Hvis du vil bruke mIRC, så bruke mIRC da vel?

Skrevet

omgrofl... Poenget er at når jeg skal åpne en link for irc i opera så FORCER opera å starte sitt eget irc program istedet får at mirc åpner linken.

Skrevet

nå vet jeg desverre ikke nøyaktig hvordan en irc-link ser ut, men tipper den begynner med irc:<ett eller annet>?

prøv dette:

"alt+p -> avansert -> programmer". Finner du 'irc' under protokoller der? hvis ikke kanskje det hjelper å legge den til..

Skrevet
omgrofl... Poenget er at når jeg skal åpne en link for irc i opera så FORCER opera å starte sitt eget irc program istedet får at mirc åpner linken.

7244921[/snapback]

ololololmao.. Du trykker på Tools - Preferences - Advanced - Programs. Velg Add, protokoll er "irc". Så velger du mIRC.exe-fila di.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...