Ole-P Skrevet 4. november 2006 Skrevet 4. november 2006 Når jeg starter gamle dos-spill i winxp, får jeg bare se den første "frame'n" før bilde fryser. Når jeg f.eks. startet Theme Hospital får jeg bare se et stillbilde av den snurrende avisa, før alt står stille. I Deluxe ski jump kan jeg bare se Mediamond logoen før bildet fryser. Trykker jeg alt+tab kommer jeg tilbake i Windows, akkurat som det skal. Prøvde akkurat å legge inn de nyeste omegadriverne, uten at det hjalp. Kjørte de nyeste fra ATI før det. Skermkortet det er snakk om er et 9600, på et Athlon 2800+ (754). Norsk XpPro.
Jarmo Skrevet 4. november 2006 Skrevet 4. november 2006 http://www.google.no/search?q=Theme+Hospit...=restrict&cad=9
Ole-P Skrevet 4. november 2006 Forfatter Skrevet 4. november 2006 Har sjekka google alt, de fleste tipsa går på å sette xp i windows 95 kompabilitetsmodus, men det hjalp ikke. Det merklige er jo at det gjelder alle dos-spill, de fryser umiddelbart etter at grafikken kommer opp i fullskjerm.
Jarmo Skrevet 4. november 2006 Skrevet 4. november 2006 Har sjekka google alt, de fleste tipsa går på å sette xp i windows 95 kompabilitetsmodus, men det hjalp ikke. Det merklige er jo at det gjelder alle dos-spill, de fryser umiddelbart etter at grafikken kommer opp i fullskjerm. 7218967[/snapback] Nå har jo XP ikke DOS da...
TorsteinP Skrevet 5. november 2006 Skrevet 5. november 2006 Tror det finnes en dos emulator. Prøv å google etter dosbox. Kan jo også bruke MS virtual PC. Tror den er gratis nå og kan lastes ned fra MS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå