Gå til innhold

EPG og filmkanaler


Anbefalte innlegg

Jeg fikk satt opp MCE PCen min med nyanskaffet digital dekoder og abonnement fra Canal Digital kabeltv. Det som skuffer meg er at MCE ikke laster ned noen EPG for filmkanalene TV1000, Canal+ osv. Det er irriterende fordi det er filmer jeg er mest interessert i å ta opp. Det går jo an å programmere opptak med kanalnr og tidspunkt, men det er jo "one-touch recording" som er greia, da.

 

Det finnes jo EPG for disse kanalene, den kommer fram i dekoderen når man trykker på EPG knappen på fjernkontrollen. Hvorfor får ikke MCE tak i denne informasjonen?

 

Jeg har kjørt oppsett for MCE med kabel TV og set top box, og får valget mellom to EPGer: Unmapped analoge og Unmapped digital. Jeg velger det siste, og får EPG for grunnpakke kanaler endel utenlandske kanaler, cartoon network og noen andre. Men ikke filmkanalene jeg er mest interessert i. Er det noen som vet om en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje når det finnes en stabil versjon for Vista. Inneholder EPGen for MediaPortal filmkanalene? Er det mulig å legge den inn i MCE?

 

 

 

Ja. Bytt til MediaPortal :green:

 

Høres useriøst ut, kanskje - men ingen som har gitt MP en sajns har gått tilbake til MCE (som jeg kjenner).

7240559[/snapback]

Lenke til kommentar

Stor takk, visste jeg kunne stole på dere! Jeg skal prøve det og selvsagt poste erfaringer når jeg kommer så langt.

 

TVGrabber og QuickGuide skal visstnok være løsningen for å få flere kanaler i MCE.

 

Litt info her og her om hvordan en setter det opp.

 

Ikke prøvd det selv så fint om du poster et svar her og forteller om du fikk det til hvis du prøver.

7245414[/snapback]

Lenke til kommentar
Kanskje når det finnes en stabil versjon for Vista. Inneholder EPGen for MediaPortal filmkanalene? Er det mulig å legge den inn i MCE?

 

 

 

Ja. Bytt til MediaPortal :green:

 

Høres useriøst ut, kanskje - men ingen som har gitt MP en sajns har gått tilbake til MCE (som jeg kjenner).

7240559[/snapback]

7242353[/snapback]

 

Snart finnes det en ny type EPG for MP - pesronlig EPG: http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=12619

 

 

Har lekt litt med MCE. Det er svært begrenset i forhold til MediaPortal.

 

http://www.team-mediaportal.com/

 

Se ellers signatur (er ikke oppdatert på lenge)

Eget bilde:

untitledjg1.jpg

 

Andre:

image5ti9.jpg

 

 

image4kv0.jpg

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd noe av dette, men har fremdeles den gamle EPGen. Så fant jeg denne oppskriften med 24 punkter, som omfatter sletting av eksisterende innstillinger. Det er mye tukling med regedit osv., så man må virkelig håpe guiden ikke lager noe krøll.

 

http://sa-mce.com/blogs/sa_mce_community_b...ticles/304.aspx

 

Må se nøye på det en gang jeg har litt god tid før jeg evt. setter i gang.

 

TVGrabber og QuickGuide skal visstnok være løsningen for å få flere kanaler i MCE.

 

Litt info her og her om hvordan en setter det opp.

 

Ikke prøvd det selv så fint om du poster et svar her og forteller om du fikk det til hvis du prøver.

7245414[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...