Gå til innhold

Terminert kontrakt mens sykemeldt...


nayo

Anbefalte innlegg

Hadde en litt sånn uvanlig hendelse forrige dagen, jeg jobber for bemmanings selskapet Backup- Personell ute hos en kunde av dem. jobbet der i ca 2 mnd og ble uheldigvis sykemeldt.

 

Ringer der jeg jobber og forklarer saken og de sier at det er helt i orden og gleder seg til at jeg kommer tilbake. plutselig får jeg en mail at pga at jeg har vært så lenge sykemeldt...(2 uker) så terminerer de kontrakten fordi det koster dem for mye.

Fikk ingen annen grunn, da kommer spørsmålet mitt.

 

ER DETTE LOV?

 

 

Jeg skal jo tilbake i stillingen så fort jeg er frisk, de vet at det ikke er mer enn 2 uker jeg er borte, de sier alt er ok frem til det er 3 dager igjen av uken altså nå på onsdag om det jeg skrev over.

 

Er veldig forvirrende og håper noen her har noen svar til dette :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste som står om slikt er at hvis de etter den 4 mnd prøvetiden ikke er fornøyd med meg så har de muligheten å si meg opp... det står aldeles ikke noe om at de har lov å si meg opp under sykemelding pga kostnader.

 

Det er kanskje en avtale internt i bemmanings byrået, men det skal ikke gå ut over meg.. da skal jeg og ha beskjed i litt tid i forveien..

hmm.. rare greier... :hmm:

 

Kanskje jeg tenker litt trangsynt på dette.. Skjedd har skjedd.. hehe

Lenke til kommentar
Det eneste som står om slikt er at hvis de etter den 4 mnd prøvetiden ikke er fornøyd med meg så har de muligheten å si meg opp... det står aldeles ikke noe om at de har lov å si meg opp under sykemelding pga kostnader.

 

Det er kanskje en avtale internt i bemmanings byrået, men det skal ikke gå ut over meg.. da skal jeg og ha beskjed i litt tid i forveien..

hmm.. rare greier... :hmm:

 

Kanskje jeg tenker litt trangsynt på dette.. Skjedd har skjedd.. hehe

7220376[/snapback]

 

Skal de si deg opp skal du ha beskjed. Dessuten er det vanlig med 3 mnd, 2, mnd, 1 mnd, 2 uker oppsigelsestid. I verste fall kan de bare velge å ikke fornye kontrakten på slutten av oppdraget og da har du lite du skal ha sagt.

 

Skjedde meg med akkurat, men fikk ny jobb samme dagen så flaks sånn sett.

Lenke til kommentar

Samme som skjedde med meg hos Jobzone, jobbet i 10 uker før jeg ble syk en uke, og mistet kontrakten. De skyldte på at jeg ikke hadde sagt ifra at jeg var syk, hvilket jeg hadde etter alle kunstens regler, og istedet for å kontakte meg for å høre hvordan det gikk, antok de at jeg gav blanke og sa meg opp.

 

Du er ingenting, du er kun en slave for dem og den dagen du viser at du har behov som koster penger og som du har krav på å få dekket ifølge norsk lov, er du ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...