Gå til innhold

Roland VDRUMS, TD3-KW vs TD6-KW


another_visitor

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Jeg er på utkikk etter et vdrums sett hovedsakelig til å øve hjemme, men også etter hvert for å koble til PC og trigge lyder fra div. softsynth programmer etc og lage musikk.

 

Har vært og titta på TD3-KW & TD6-KW og funnet ut at selve hjernen (lydmodulen) er eneste forskjellen på disse settene.

 

DVS TD6 modulen har:

 

- større antall lyder

- bedre muligheter for å sette sammen flere sett i modulen

- enklere konfig med LCD display

 

Er det da egentlig noen vits i å gå for TD-6KW, kan man ikke likesågodt kjøpe et TD3-KW og bruke/trigge lyder fra PC via midi?

 

Om det er andre forskjeller, øvingsprogrammer el.l som er bedre i TD6-KW hadde det vært kjempefint om noen kom med noen kommentarer på dette :)

 

Ellers andre issues med et av disse vdrums settene via midi,

får man noen begrensninger evt krav til bedre lydkort el.l?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen her som har verken TD3 eller TD6 og vil komme med noen kommentarer?

Gjerne om dere har noe dere er spesielt fornøyd med, eller noe som

gjør at dere heller ville hatt det andre settet.

 

Har foreløpig funnet ut at de 'største' forskjellene mellom disse er at TD3 har rhythm coach, usikker på hvor bra denne er tho.

Og TD6 har en ekstra trigger på tammene, men dette er ikke en ekte

rim shot trigger men kan brukes til en ekstra lyd på kanten.

 

Og TD6 har selvfølgelig mye flere lyder og sanger men kan spille med,

men dette får man jo også med TD3 om den kobles til PC via midi.

Lenke til kommentar

Går selv med planer om å kjøpe TD3, rett og slett fordi jeg ikke synes TD6 har noe som er verdt å betale såpass mye ekstra for... Jeg har en rimelig god sampler, og kommer nok til å bruke denne som "hoved lydklide", uansett.

 

Rythm coach-funksjonen tror jeg egentlig ikke er all verden, det er nok en funksjon tiltenkt nybegynnere... Du finner noen demovideoer og en flashbasert interaktivtur for den forrige versjonen (TD3-KV) på Rolands hjemmeside.

 

http://www.roland.com/products/en/TD-3KV/demos.html

 

Om jeg skulle kjøpt TD6, ville jeg ha gått for denne (jeg kjenner ikke prisen på denne, så et lite forbehold der):

http://www.roland.com/products/en/TD-6KX/index.html

Lenke til kommentar

takker for tipset, har undersøkt en del og titta på demovideoene

og tror jeg kommer til å gå for TD3 selv.

 

Mulig jeg trenger nytt lydkort også, det jeg har er ganske

gammelt og holder kanskje dårlig til å koble til TD3'en

til PC'en med.. noen anbefalninger her, helst billigst mulig?

 

Om man skal trigge lyder via PC'en så må vel evt monitorer

kobles til PC'ens lydkort i tillegg.

Lenke til kommentar

Trommealvar: Da var det deg jeg hilste på sist jeg var innom, var det ikke? Hehe. Glemte jo å notere meg nicket ditt her, men det må jo nesten ha vært deg, i og med du kjente meg igjen... Godt fornøyd med ride'n btw! :)

 

Beklager off-topic... Prøvde TD-20 settet de hadde på Immerslund da, og det var utrolig kult i grunn... Aldri vært stor fan av el.sett, men fikk positivt inntrykk der, men så koster de jo også deretter...

Lenke til kommentar
Hehe.. Var der da, var meg som spørte om å få prøve shortstack settet vis du husker.. Ikke mobb meg  for spillinga :p Hvor mye tjener du? Og hvor mye rabatt får du vis du kjøper noe?

7241082[/snapback]

Shortstack? :blush: Er ikke helt med... Får jo betalt på timebasis, lønn etter hvor mye jeg jobber. Min rabatt varierer... Hehe. Kom innom på lørdag, så tar vi en prat eller noget sligt :)

Lenke til kommentar
ble indeed litt off-topic her ja :p

Fikser du meg en basstrommepedal om jeg stikker

innom i morgen og kjøper et sett? ;)

EDIT: magefølelsen heller mest mot TD3 iom at jeg kan trigge de lydene

jeg trenger via PC & midi

7241790[/snapback]

Hehe, jeg kan jo gjøre mitt for å fikse pedal ja, lover ingenting. TD-3 er sikkert det du skal ha da. Jobber først i morgen og på lørdag

Lenke til kommentar
Hehe.. Var der da, var meg som spørte om å få prøve shortstack settet vis du husker.. Ikke mobb meg  for spillinga :p Hvor mye tjener du? Og hvor mye rabatt får du vis du kjøper noe?

7241082[/snapback]

Shortstack? :blush: Er ikke helt med... Får jo betalt på timebasis, lønn etter hvor mye jeg jobber. Min rabatt varierer... Hehe. Kom innom på lørdag, så tar vi en prat eller noget sligt :)

7254986[/snapback]

 

Det tamashortstack settet, eller fast sizes, forskjellig hva folk kaller det.. Tama settet som er i det glass"buret".. Hvor god er lønnen? Og hvordan varier rabatten? Bare lurer, har nettopp fått meg jobb på en musikkbutikk så lurer på hvordan lønna er i forskjell... Bor i Møre og Romsdal så det blir nok litt vanskelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...