Gå til innhold

Hjelp til valg av 22 tommers lcd.


Nauz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har i det siste lekt med tanken om å bytte ut 19tommer skjermen min til en større skjerm. når tv`en nede i stua er opptatt er det ingen sted for meg å eks se film, bortsett fra på rommet, og pga liten plass, så er plassen der pc`en står eneste mulighet til å ha en Skjerm.

 

Planen var da å kjøpe en 22 tommers lcd skjerm til pc`en.

 

Den skal brukes til vanlig pc bruk, litt film og noe spilling.

Budsjett: helst ikke over 4000kr

 

Har tenkt litt på Denne skjermen fra asus(Asus MW221U). Hva tror dere om den?

 

Mvh Mr.Nauz :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har søkt litt nå.

Iføge denne tråden er alle 22" laget av ett panel fra Che Mei:

http://forums.whirlpool.net.au/forum-repli...cfm/608382.html

Asus produserer ikke paneler selv tror jeg, så det er nok samme panelet her og.

Dermed er det nok liten forskjell i etterslep,selv om Asus har bedre oppgitt responstid.

 

Samsung skjermen skal være bra, men har litt baklyslekkasje. Asus finner jeg lite om.

 

Jeg kan ikke uttale meg om bildekvaliteten, unntatt att Samsung har bra bilde. Asus har derimot HDCP (kreves for HD filmer) som er ett viktig argument.

 

Til syvende og sist spørs det om du vil vente på at Asus kommer i butikkene/ blir testet, og om du tenger HDCP.

Lenke til kommentar

Takk for et meget bra svar :)

 

Har ikke så veldig Peiling på skjermer, men har også erfart at samsung har bra bildekvalitet. Når du sier samsung, er det Denne(SyncMaster 225BW) du tenker på da?

 

Når HDCP så er jeg usikker på om det er noe jeg trenger, er det mulig å spille av HD filmer på en vanlig dvd spiller,(sitter i pc) eller må man da ha en spesiell dvd spiller som støtter det? men uansett så er jo det bare Bonus.

 

Veit du forresten når Asus skjermen ventes på lager i de forskjellige butikkene?

 

Mvh Mr.Nauz :)

Lenke til kommentar
Takk for et meget bra svar :)

 

Har ikke så veldig Peiling på skjermer, men har også erfart at samsung har bra bildekvalitet. Når du sier samsung, er det Denne(SyncMaster 225BW) du tenker på da?

 

Når HDCP så er jeg usikker på om det er noe jeg trenger, er det mulig å spille av HD filmer på en vanlig dvd spiller,(sitter i pc) eller må man da ha en spesiell dvd spiller som støtter det? men uansett så er jo det bare Bonus.

 

Veit du forresten når Asus skjermen ventes på lager i de forskjellige butikkene?

 

Mvh Mr.Nauz :)

7194676[/snapback]

 

Nei, du kan ikke spille HD filmer på en vanlig DVD spiller.

Greit nok tenker de fleste.

Problemet er at kravet om HDCP gjelder også her. Dermed vil SAmsung om noen år være ubrukelig til å spille filmer på. Hvis du har planer om å ha den lenge, og bruke den mye til filmer, må du nok vente på asus.

 

Mener netopp 225BW når jeg snakker om samsung, ja. Den skal være bra, står mye om den her på forumet.

 

Det som er spesielt er att dette panelet ikke er laget av samsung, men sitter i en samsung skjerm. Samsung er nemlig en veldig stor og god panelprodusent, dette er første skjerm der de har hentet panel utenfra (regner med de har det)

Lenke til kommentar
Dette blir en dobbeltpost, men slipper i hvertfall å lage en ny tråd.

 

Er det noen som veit når Asus MW221U kommer på lager? Har kikka på asus sin side, og på forskjellige netbutikker, men står ikke noen dato noen sted :hmm:

 

Mr.Nauz

7200768[/snapback]

 

Lanseringsguiden sier lansering i oktober. Vet ikke når butikkene begynner å få den inn her, men butikkene selv sier jo bare over en uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...