Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Endring av MAC-adr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan få Windows til å oppgi feil MAC-adresse ja. Det har vært tilfeller hvor folk på nettverket har byttet MAC-adresse til det samme som en annen på nettverket .. og mottat pakker som egentlig var ment for den andre maskinen. Selvfølgelig ... to like MAC-adresser på samme nett vil jo lage krøll Dølux :wink:

 

Mange rutere har også muligheten til å clone en MAC-adresse fra et lokalt kort, til utgangen på rutern som peker ut mot Internet. Gjerne ISP'er med spesielle kort ol. og som ikke tillater flere brukere på samme linje. Da kan man bare configurere bredbåndsruteren til å oppgi MAC-adressen til det lokale kortet, istedenfor ruterns egen.

 

 

_________________

"Det er bedre å herske i ******* enn å slave etter UseNet-reglene og allmen akseptert mailing_liste_bruk."

 

[ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-11-09 18:31 ]

Lenke til kommentar

Spørsmålet var vel om det var _mulig_ å sende ut pakker med en annen mac-adresse enn den adressen NIC'et har.

 

Det finnes programmer som midlertidig (inntil reboot) lar deg endre på macadressen som brukes i pakker, men jeg har kun sett programmer av denne typen til linux.

 

Merk dog at det kan bli oppfattet som et forsøk på hacking(1) om man gjør dette.

 

Mvh

 

Hans

 

(1) Hacking, cracking - trengs ingen diskusjon på dette uttrykket i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Driver å skriver et prosjekt på sikkerheten i IEEE 802.11b. På skolen så må admin legge inn MAC-adr på alle kortene som skal brukes inn i en database. Tenkte da at jeg skulle få han til å slette min MAC, for så å prøve å få tilgang. Er ikke noe problem å sniffe til seg noen MAC'er på nettet, for så å skifte til den...

 

-Trond-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...