finno Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Beklager hvis "dumt" spørsmål, men er blank på dette: Kan jeg bruke mine gamle fish eye og zoomlinser til Cannon EOS fra 90-tallet på et nytt digitalt speilreflekskamera?
Rivers Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Beklager hvis "dumt" spørsmål, men er blank på dette: Kan jeg bruke mine gamle fish eye og zoomlinser til Cannon EOS fra 90-tallet på et nytt digitalt speilreflekskamera? 7183368[/snapback] Tror det er nødvendig med litt mer info om objektivene. Hvis det er Canon EF-objektiv tror jeg det skal gå. Sigma objektiver (og muligens annen ikke-Canon optikk) kan du få problemer med.
k-ryeng Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Beklager hvis "dumt" spørsmål, men er blank på dette: Kan jeg bruke mine gamle fish eye og zoomlinser til Cannon EOS fra 90-tallet på et nytt digitalt speilreflekskamera? Tror det er nødvendig med litt mer info om objektivene. Hvis det er Canon EF-objektiv tror jeg det skal gå. Sigma objektiver (og muligens annen ikke-Canon optikk) kan du få problemer med. EOS er i prinsippet lik EF... Er det Canon-optikk skal det gå uten noe problem, men som Rivers sa er det ikke sikkert at særlig Sigma og muligens noe Tamron-optikk vil fungere perfekt. De er ikke garantert fremoverkompatible, slik som EF-optikken til Canon er...
finno Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Skrevet 30. oktober 2006 Takker for svar. Skal sjekke objektivene nærmere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå