Gå til innhold

skal bytte HK, trenger tips..


Beyma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å installere et nytt HK er ikke det minste vanskelig hvis du bare til en hver tid er forsiktig, tar deg tid, og FØLGER BRUKSANVISNINGEN!

Ikke ta noen snarveier... Det kan ende med et defekt HK...

En jeg kjenner greide å få statisk elektrisitet på HK (gjennom en skrutrekker), så han fikk problemer med HK'en sin og måtte returnere det...

 

*Pass opp for statisk elektrisitet når du tar i alle slags hardware deler til pc*

Lenke til kommentar

Bygde min egen pc for første gang på fredag og det gikk i grunn greit. Jeg kjøpte antistatisk lenke og hadde på meg sandaler under hele prosessen og maskinen fungerer som den skal nå. Eneste som var litt skummelt var når man skulle montere cpu og kjøleren ettersom det er den mest kritiske fasen under byggeprosessen, men så lenge du er forsiktig burde det gå greit. Følte at manualen ikke strakk til bestandig, men jeg fulgte det jeg leste til punkt og prikke. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Asus K8N er det ikke noe hokkus pokkus med. Det er helt greit å ha med å gjøre.

 

Noen punkter:

-Begynn med spacerene. Kontroller at de som eventuelt står på HK brettet i kabbinettet er plasert riktig i forhold til skruehullene på det nye HKet. Monter nye/demonter de som ikke står riktig.

-Ved montering av CPU sørg for at låsearmen på socketen er helt oppe. Pass på at den lille pilen på CPU peker i samme rettning som den lille pilen på socketen. Det skal ikke brukes kraft for å presse CPU ned i socket, den skal "falle" på plass. Før deretter låsearmen tilbake til låst possisjon.

-Fjern gammel kjølepaste/termalpad fra CPU/kjøler (rødsprit duger). Legg deretter på et nytt lag termisk pasta. Et gammelt plastkort er fint å bruke til å fordele pastaen utover med.

-Ved mont av kjøling, vær forsiktig. Påse at kjøleren presser jevnt over hele CPU og ikke "rir" på en av kantene. Lirk, ikke bruk makt for å få bøylene inn på festene.

-Etter mont. av CPU/kjøler/RAM og eventuell NB kjøler (blir drittvarm om du overklokker, anbefaler i så fall ny kjøler, f.eks. Zalmann ZF-NBF47 + ekstra vifte), så kan du montere hk i kabinett.

-monter AGP/PCI kort

-monter kabler, ledninger, o.l.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...