Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ny trådløs ruter, hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

hei igjen.

nå er tiden inne for å få det trådløse nettet til å fungere i kjelleren også. her er det snakk om murvegger, og det klarer ikke vår trofaste gamle trådløse ruter. :mad:

 

Vi har d-link trådløse kort i de aktuelle maskinene.

 

Håper å få tak på en trådløs ruter som for en billig penge gir stabile signaler slik at det går an å spille trådløst der nedenfra.

 

har sett på denne, er den aktuell?

http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...1303&plid=11303 :hmm:

 

på forånd takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for tipset!

Må innrømme at jeg ikke er helt stø på dette her. Denne så jo rånete ut :D

 

har sett på diskusjoner der alt annet enn Linksys eller 3COM dømmes nord og ned, derfor jeg hadde disse som alternativ denne ganga.

 

Har jo D-link kort i maskinene, har dette noe å si tro du? vil helst ikke bytte disse..

 

(Nu skal min kjære få fritt spillerom i kjelleren! ;) )

Lenke til kommentar

tenkte å sette den i et "kott" i kjelleren (kan kable dit hen)- med den trådløse jeg har testet med nå, får jeg da signal på ca 50% helt borterst i kroken. Tenkte derfor at med en litt sterkere/bedre ruter ville alt gå så meget bedre :)

 

problemet med den jeg har er at signalet er såpass svakt at det faller ut av og til. og da er det jo ikke mulig å spille! litt irriterende er det jo å surfe vanlig og..

 

Dersom det ikke hjelper med annen ruter får jeg pønske ut noe annet smart :ermm:

 

den tid den sorg.

Lenke til kommentar

Jeg har en linksysGL ruter. Jeg har ikke fått testa rekkevidden men da jeg satt ute i bilen ca 50 meter unna så var det dårlige signaler.

Men da måtte signalene igjennom hele siden av huset (skjønner? som en strek gjennom siden på veggen).

Kjørte da på ca 20mW (satt ned litt) . Men med DD-WRT firmware så kan du sette opp signalstyrken til 251mW MEN det anbefales og ikke overstige 70mW, tror rutern kan bli utstabli med mere (har jeg lest).

 

Edit: Fra 250 til 251.

Endret av narutofan
Lenke til kommentar

Ikke kjøp en WRT54G.

Disse var opprinnelig svært gode, men har blitt ribbet.

Kjøpte meg selv en slik en, men uheldigvis er versjonene 5 og oppover utstyrt dårlig.

 

Gå for en WRT54GL du, siden den er lik som de gode gamle linksys.

Ja, gå for en slik en!

 

 

PS: den på MPX du har link til, kunne jeg ikke finne hvilken versjon den er, så ikke la deg lure! De tidligere modellene var anbefalt, mens de nyere er som sagt ribbet.

Endret av Badfellah
Lenke til kommentar
PS: den på MPX du har link til, kunne jeg ikke finne hvilken versjon den er, så ikke la deg lure! De tidligere modellene var anbefalt, mens de nyere er som sagt ribbet.

7182121[/snapback]

 

Sikkert at bilde ikke er oppdatert. Bildet viser en v.1 av ruteren. v.1 hadde mye mer dioder i fronten en alle andre versoner.

Lenke til kommentar

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129294&pdm=extspec

 

denne er av et annet slag - rekkevidden er såvidt jeg forstår opptil 700 m (uten hindringer).

 

Hvordan er denne sammenliknet med den dere nevnte tidligere?

 

er jo skikkelig amatør så jeg trenger også noe som er lett å sette opp :whistle:

 

red: bør jeg heller sette opp en sånn? http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...5140&plid=15140

Endret av tussemor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...