msr Skrevet 29. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2006 Noen som har noen lydkort å anbefale til opptak av musikk? Kjører alle instrumentene gjennom mixern og inn i pc'en. Lurte på hvordan lydkort jeg burde ha for en grei kvalitet? Det bør koste under 2000 Spiller inn en del forskjellige musikktyper, blant annet rock. Håper på svar! Takk Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 30. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 Edirol UA 4FX kjøpte lydkortet for 2000 og er kjempe fornøyd med det. midi inngang, kondensator mikk inngang og gitar kan kobles direkte til lydkortet. kompisen min lånte kortet i 2 dager. han spilte inn med gitaren sion og skal ha samme lydkort Lenke til kommentar
msr Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 Ok, stilig...en annen ting...Hvis jeg kopler flere instrumenter gjennom en mixer og inn i pc'en, vil mixeprogrammet mitt (adobe audition \ Cubase etc) få opp alle de forskjellige sporene, eller vil de bare mixe alle ned til et spor? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 30. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 Du vil få opp det du sender til lydkortet... Om du sender signalene til en stereo output på mikseren og sender det til lydkortet vil du få opp et stereospor i cubase. Hvis du har flere busser på mikseren kan du sende et spor til hver bus og hver bus til hver sin inngang på lydkortet. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 30. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 Det vil bli mikset til et spor. Lenke til kommentar
msr Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 Takk for svar! Men hva menes med "busser" på mixern?... Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 30. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 En bus er en utgang. Lenke til kommentar
msr Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 En bus er en utgang. 7183179[/snapback] Hvordan utgang? Til hva? Åssen ser den ut? Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 30. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 En utgang fra mikseren akkurat som master ut. Kalles vel også for subgrupper og aux sends. Hvilken mikser har du? ikke sikkert du har slike hvis det er en billig liten sak. Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 30. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 30. oktober 2006 http://www.sound1.no/portal_2003_dynamic/a...Produkt_ID=1529 dette skal visst være verdens beste og billig er det og... vet ikke jeg Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Har En edirol UA-25 og er fornøyd. kostet 2000-2300 om jeg ikke husker helt feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå