Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prosessor ikke bra likevel?!


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte akkurat maksinen som jeg har på profilen min, og jeg er veldig fornøyd med den, men har på følelsen av at jeg har glemt å stille inn et eller annet. Prøvde 3dmark06, og alle tester som går på skjermkortet er tilfredstillende, men straks den skal teste dual core prosessoren min så får jeg J*?#%¤ resultater. 2fps osv. Er det virkelig så dårlig uten hardwareaksellerasjon? Synes også at ved normal pc bruk så er den ikke såååå mye raskere enn min gamle athlon xp 2800+

 

Er det noe jeg bør se etter i innstillinger i windows og bios? Føler liksom at det er en 90 hester påhengsmotor jeg har som er plombert til 9,9 :(

 

Håper på noen tips

 

Ola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor er det du får 2fps? Under CPU-testen i 3DMark06? I såfall foreslår jeg at du setter deg inn i 3DMark før du skriver noe. Det ER faktisk så "dårlig" ytelse i CPU-testene.

 

Og hvis alle dine erfaringer KUN kommer fra 3DMark06, foreslår jeg at du installerer noen spill og prøver litt før du skriver noe mer.

 

Dessuten kan du skrive litt mer utfyllende om hvordan du har gjort det med innstillinger o.l.

Jeg går ut fra at maskinen er formatert og reinstallert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...