Barry White Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Heisann, jeg vurderer å kjøpe meg bærbar... Og jeg lurer litt på hvilket system den bærbare pcen skal baseres på.... Er intel core 2 duo "framtia" og danker ut athlon x2? Mvh Terje
Jada-jada Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hmm den som kunne se inn i fremtiden... Nå er jo dette nye prosessorer begge to og ingen vil danke ut den andre, men jeg holder meg til Intel prosessorer i "bærbare" som mange andre. Endret 29. oktober 2006 av Jada-jada
defensor Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Turion er ofte dårligere i tester. Hadde gått for core 2 hvis du vil ha en fremtidsrettet cpu. Blir jo 6 år før intel bytter design på prosessorene sine. Blir spennende å se når K8L kommer
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Turion er ofte dårligere i tester. Hadde gått for core 2 hvis du vil ha en fremtidsrettet cpu. Blir jo 6 år før intel bytter design på prosessorene sine.Blir spennende å se når K8L kommer 7176658[/snapback] K8L? Er core 2 en 64 bits prosessor? Noen som vet ca prisforskjellen på en turion og core? (lik prosessor hastighet i tall)
defensor Skrevet 29. oktober 2006 Skrevet 29. oktober 2006 Turion er ofte dårligere i tester. Hadde gått for core 2 hvis du vil ha en fremtidsrettet cpu. Blir jo 6 år før intel bytter design på prosessorene sine.Blir spennende å se når K8L kommer 7176658[/snapback] K8L? Er core 2 en 64 bits prosessor? Noen som vet ca prisforskjellen på en turion og core? (lik prosessor hastighet i tall) 7176884[/snapback] K8L er etterfølgeren etter K8 som er dagens Amd prosessor arkitektur. Core 2 er 64 bit (EM64T).
Cowboystrekk Skrevet 30. oktober 2006 Skrevet 30. oktober 2006 Om pris er det viktigste så får du ofte athlon X2 billigere og det finnes endel greie pcer der å velge mellom (eks acer og asus har endel bra pcer), MEN les tester/erfaringer med dem først, mange modeller fra f.eks packard bell og hewlet packard støyer mye og gir dårlig batterilevetid. Om du vil bruke litt mer så yter core 2 duo bedre og er i de fleste tilfeller både mindre støyende og gir best batterilevetid, jeg ville ihvertfall valgt core 2 duo med mindre budsjettet er stramt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå