Gå til innhold

Noen som har prøvd "PIC18F4550" ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg driver og planlegger carputer nå, og prøver å finne en gadget til å styre volume og musikk på datamaskinen gjennom usb.

så kom jeg over denne siden..

som handler om en PIC18F4550, slik jeg forstår det, så kan en koble på 13 brytere og den kan styre 34 reléer?

har jeg forstått riktig?

noen som har prøvd å exprimentert med denne?

Her er link til den fra elfa.se btw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste bare litt igjennom linkene, men microchip sine PIC kretser krever vanligvis assembler programmering, med med mindre du er kjent med det og kan lage passende kretskort anbefaler jeg deg USB-interface-/experimentkort. Du finner det på elfa.se under Byggesett-Byggesett-Data.

Det er faktisk billigere å kjøpe et byggesett istede for å kjøpe en PIC krets, programmerer, og andre eksterne komponenter..

Endret av ToMmM
Lenke til kommentar

18F4550 er en fin PIC... den har direkte USB-støtte, og mange inn og utganger. Den har også intern oscillator, men man må bruke ekstern hvis man skal bruke USB.

 

C-kompiler kan man få gratis hos "Mikroelektronica" : Her

Den har riktignok begrensing på programstørrelse, men man kan lage et godt program innenfor begrensingen.

 

Brenner som støtter denne PIC-kontrolleren kan jeg skaffe deg til en billig penge... send PM hvis du er interessert.

 

Kretsen trenger du ikke å bestille hos elfa, men hos Microchip helt gratis!

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar
C-kompiler kan man få gratis hos "Mikroelektronica" : Her

Den har riktignok begrensing på programstørrelse, men man kan lage et godt program innenfor begrensingen.

 

MPLAB - IDE er gratis og kan lastes ned fra Microchip og den har også c-kompiler som en del av pakka.

7179439[/snapback]

Den har ingen c-kompilator innebygget. Bruker selv dette på skolen, og vi måtte legge inn en ekstrapakke som kostet 1000,-.

Lenke til kommentar
C-kompiler kan man få gratis hos "Mikroelektronica" : Her

Den har riktignok begrensing på programstørrelse, men man kan lage et godt program innenfor begrensingen.

 

MPLAB - IDE er gratis og kan lastes ned fra Microchip og den har også c-kompiler som en del av pakka.

7179439[/snapback]

Den har ingen c-kompilator innebygget. Bruker selv dette på skolen, og vi måtte legge inn en ekstrapakke som kostet 1000,-.

7179541[/snapback]

 

 

Ekstrapakken er gratis for studenter link

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...