Gå til innhold

Hjelp til å kjøpe nytt hovedkort !


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg nytt hovedkort, ja jeg vet jeg burde gå over til pci-e men har ikke rå til å kjøpe skjermkort i tillegg siden jeg har et radeon X800GT AGP kort.

 

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

 

Dette kortet så jeg på. Litt tvilsomt med PCI-E og AGP port på samme kort men det er nå min mening.

Så er det noen som har vært borti lignende eller vet noe om dette kortet ?

 

 

Å ja jeg leste litt om det i tråden "Les her før du kjøper hovedkort og CPU" å skjønte egentlig ikke så mye.

 

Takker for alle svar

Endret av strykebrettet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har "intel-versjonen" av det hovedkortet der, og kjører agp as we speak, og det funker perfekt. Jeg har brukt det i en drøy uke nå, og det har ikke vært en eneste feil.

Brikkesettet på det kortet er også ganske greit, med unntak av kanskje litt for få s-ata porter.

Hvis det holder samme kvalitet som Intel kortet, anbefales det :thumbup:

 

Måtte bare få bort han innpåslitne leif.

 

Edit 2: Det står på ASRock sine hjemmesider, at det bare er to sata porter. Det er da en feil i prisguiden. http://www.asrock.com/product/939Dual-VSTA.htm

 

Edit 3: det var vist en feil av meg, den tredje porten er bare sata 3/gbps mens de to andre er 1,5/gbps :whistle:

Endret av F_S
Lenke til kommentar
Jeg har "intel-versjonen" av det hovedkortet der, og kjører agp as we speak, og det funker perfekt. Jeg har brukt det i en drøy uke nå, og det har ikke vært en eneste feil.

Brikkesettet på det kortet er også ganske greit, med unntak av kanskje litt for få s-ata porter.

Hvis det holder samme kvalitet som Intel kortet, anbefales det :thumbup:

 

Måtte bare få bort han innpåslitne leif.

 

Edit 2: Det står på ASRock sine hjemmesider, at det bare er to sata porter. Det er da en feil i prisguiden. http://www.asrock.com/product/939Dual-VSTA.htm

 

Edit 3: det var vist en feil av meg, den tredje porten er bare sata 3/gbps mens de to andre er 1,5/gbps :whistle:

7171917[/snapback]

 

Takk for svaret =)

 

Har bestilt det nå. Er bare litt skeptisk til brikkesettet, men det er nå vært et forsøk.

I tillegg slipper jeg å kjøpe nytt hovedkort hvis jeg skal oppgradere til PCI-E :)

 

Dere må gjerne komme med flere kommentarer

 

BTW : Er det optisk\coax utgang for lyd ?

Endret av strykebrettet
Lenke til kommentar

Digitale lydutganger er det dessverre ikke, men det er da alltids 7.1 analogt.

Jeg har ikke testet onboard lydkortet, da jeg har ett av disse pga optisk inn, og skal jeg bruke inngangen må jeg bruke utgangen på samme kortet.

Det er jo billig, og funker helt kurant med en grei lydkvalitet med mindre du er helt audiofil.

Da blir jo onboard kort skjelden brukt uansett ;)

Endret av F_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...