Gå til innhold

bytte pc med kompis - bør jeg?


Anbefalte innlegg

Hei har lurt litt på å bytte pc med en kompis, begge maskinene er relativt nye (ca 1-2 mnd)

 

dette har jeg:Apevia 500W, Gjennomsiktig, Dobbel UVBlå

Vifte, 2xSATA

Asus K8N Hovedkort Socket 754

Zalman CNPS7000B-AICu LED

hdd 40 giga Sata2

AMD Sempron 3000+ 1.8GHz 128 cache

raidmax sagitta kabinett

akasa viftestyring pro

club3D ATI x800GTO

1 giga ddr ram (100 mhz, tregeste som ddr har)

 

 

dette har han:

MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2

250GB SATA2

Gainward GeForce 7600GT 256MB pci-ex

PC5300 DDR2 512MB

aspire x cruiser kabinett

AMD Sempron 3000+ 1.6GHz Socket AM2, 256KB cache

NorthQ 500W

 

 

lurer på om det er lurt av meg å bytte med ham? har tenkt litt på det, jeg har brukt ca 1 tusen mer enn ham på pcen, mitt sitt er mye stiligere @ utseende, men hans har nyere deler osv(pci ex, sokkel AM2, ddr2 og jeg har eldre som AGP og vanlig ddr...

 

burde jeg bytte med ham? er d lurt?

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hans maskin er jo, som du sa, nyere, noe som vil si at den er lett å oppgradere i framtiden. din på den annen side bruker en eldre sokkel, ddr1 minne, agp-skjermkort.

 

Hvis jeg var kompisen din ville jeg hvertfall ikke byttet, selv om ytelsen ikke ligger så langt fra hverandre. Din maskin er "bare boss" neste gang du skal oppgradere, hans er fint brukendes i flere år framover med litt oppgraderinger her og der. At din kostet 1000kroner meg når du kjøpte den har ingenting å si, hans er verdt mer.

Lenke til kommentar
Hans maskin er jo, som du sa, nyere, noe som vil si at den er lett å oppgradere i framtiden. din på den annen side bruker en eldre sokkel, ddr1 minne, agp-skjermkort.

 

Hvis jeg var kompisen din ville jeg hvertfall ikke byttet, selv om ytelsen ikke ligger så langt fra hverandre. Din maskin er "bare boss" neste gang du skal oppgradere, hans er fint brukendes i flere år framover med litt oppgraderinger her og der. At din kostet 1000kroner meg når du kjøpte den har ingenting å si, hans er verdt mer.

7170831[/snapback]

ja, så jeg bør bytte? :D takker for svar :)

 

flere tips?

Lenke til kommentar

Jeg hadde byttet på flekken, hvis jeg var deg. Har ikke sett så mange dual core til s754. Dessuten har du mulighet til PCI-E, som noen andre påpeker. Regner med at du kan plukke opp en billig brukt AM2 cpu efterhvert som folk kjøper noe bedre.

 

edit: får du virkelig 40gb mot 250gb? lol

Endret av JoKr
Lenke til kommentar

Det er en fordel for deg om du får hans og han for din, men for han så er det ikke særlig lurt å få din. Din er ikke særlig bra, og den er ikke så lett å oppgradere. Har får gammel Socket på hovedkort og CPU blant annet. Ramen har ikke så mye å si egentlig. DDR ram (IKKE DDR2) er enda greit å oppgradere. Hverken din eller hans CPU er noe å gå av hengslene for. 3000+ er ikke noe å skryte av i dag.

Han har jo større harddisk da.

 

Men en ting jeg lurer litt på. Hvorfor skal dere bytte maskiner?

Hvis han skal bytte pga kabinettet sitt så er det jo en smal sak å kjøpe nytt da.

 

En annen ting: Hvordan er det med OS på maskinene?

Er det orginale Windows versjoner f. eks? Hvis du har uorginal og han orginal så ville jeg ikke bytta egentlig.

 

Nei gutta, kjøp dere oppgraderingspakker fra Netshop eller Komplett.no dere, så får dere mye bedre maskiner enn dere har nå til en billig penge.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at han er villig til å bytte jeg altså. Hvis jeg hadde hatt din pc, og en av kompisene mine hatt den andre maskinen og ønsket å bytte, ville jeg nærmest nektet dem, og heller hjulpet dem med å kjøpe et tilsvarende kabinett. Synest det blir litt lureri, bare fordi du har et litt kulere kabinett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...