Gå til innhold

Hvilken to antivirus programmer og brannmur skal jeg velge?

janken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har norton brannmur og antivirus, men for å være på den sikre siden vil jeg ha et antivirus program til.

Hvilket antivirus programm er bra og som er kompatibelt med norton og XP.

Hvilken brannmur er kompatibel med dette.

Jeg har lastet ned noen trial antivirusprogrammer men dem klikker i lag med dette.

Gi meg noen tips....please

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg har også lest at med to antivirus programmer så er du sikret, det at dere snakker om kun å bruke et antivirus program er litt gammeldags syntes jeg da.

Hvis man bruker Norton så er man ikke sikret 100% beskyttelse, si at det er 90% som den klarer, så har man f.ek Norman Antivirus som også klarer 90% , men disse 90% er forskjellig så tilsammen kan de utgjør 95% av alle virusene som finnes.

Frankie

Kr.sand

Skrevet

Jeg bruker en online-scanner fra Trend Micro som er et godt alternetiv nr. 2 :smile: Dette er mye brukt hos bedrifter, blant annet der jeg jobber.

Fra før har jeg Norton (2002) Internet-security, brannmur og antivirus.

Onlinescanneren finner du her : http://housecall.antivirus.com/housecall/s.../start_corp.asp

Dersom Norton antivirus er infisert, så kan du bruke onlinescanneren :wink: Den finner ofte en del trojanske hester som Norton ikke er istand til å detektere selv med hyppige live-updates.

:smile:

Sveinl.

Mine hardwarespesifikasjoner

[ Denne Melding var redigert av: sveinl på 2002-11-09 11:13 ]

Skrevet

Takk for tipset.

Men det jeg ser litt "negativt" på med online scanning er at jeg må installere et eller annet på maskinen og maskinen min blir jo åpen på nettet.

Men jeg regner med at dette er sikkert så jeg skal jo prøve det fremover. Det er jo bra om det ikke kræsjer med norton.

Noe annet jeg har merket er at om jeg har bare en brannmur får jeg flere beskjeder fra denne om "alt mulig" Men da jeg har 3 brannmurer på maskinen samtidig får jeg så å si aldri beskjeder frå noen.

Det kan virke som om dem kræsjer.

Skrevet

Hadde norton antivirus men selvom eg oppdaterte ofte fikk eg likevel virus så eg byttet til F-SECURE og den er etter min mening den beste antivirus som er der ute. Eller har eg innebygget firewall på routeren men bruker også ZONE ALARM PRO.

Skrevet

I tillegg til F-Secure (som ikke har e-mail scan) så har du Panda og Kaspersky.

Har prøvd dem begge og jeg liker best Panda (Panda er et "install og forget" program, bruker veldig lite ressurser)

Kaspersky er og et veldig bra AV (bruker også lite ressurser). Kanskje litt mer avansert enn Panda, men Kaspersky støtter ikke e-mail scanning i Outlook Express.

Norton AV er etter min mening et greit nok program, men jeg vil ikke anbefale det. Dette fordi det ikke søker gjennom archives (.zip, .rar osv).

PS: Dette er min postnr 1000! :grin:

Skrevet

Heisann!

Jeg har prøvd å legge inn kaspesky fordi jeg hørte det var bra. Men da fikk jeg en slags blåskjerm og mange feilmeldinger. Uansett hva jeg gjorde for å avinnstalere programmet så fikk jeg det ikke til.

Det eneste som funket var å legge inn win på nytt.

Så å si det samme skjedde da jeg prøvde å legge inn Panda antivirus.

Må legge til at jeg fikk beskjed om å avinnstalere norton før jeg la in de nye antivirus programmene.

Jo jeg er ganske sikker på at norton scanner zip filer etc. Du bestemmer selv hvor mange ledd inn programmet skal scanne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...