Gå til innhold

Kor kan man kjøpe ekte hockeyskøyter ?

VwDaniel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det holder vel med standard Stiga-skøyter fra en eller annen sportsbutikk. Obs på Lagunen selger også sånt.

Bare hold deg unna lekeskøyter som ser ut som slalåmsko/klypestøvler.

Og hva kan en hybrid-skøyte brukes til i tillegg til å være en hockeyskøyte?

Endret av endrebjorsvik
Gjest medlem-105476
Skrevet (endret)
Det holder vel med standard Stiga-skøyter fra en eller annen sportsbutikk. Obs på Lagunen selger også sånt.

Bare hold deg unna lekeskøyter som ser ut som slalåmsko/klypestøvler.

Og hva kan en hybrid-skøyte brukes til i tillegg til å være en hockeyskøyte?

7169718[/snapback]

Stigaskøyter er vel ikke akkurat å forterekke, endrebjorsvik. Har de begynt å lage hockeyskøyter, må de være helt elendige.

Skal du ha hockeyskøyter i Bergen, og ikke vet om noen hockeybutikker er det bare å oppsøke ishallen i byen. De har nesten garanatert en "pro-shop", der får du kjøpt skikkelige skøyter.

Du bør holde deg til følgende merker, ta forbehold om at jeg sikkert har glemt noen:

-CCM

-Easton

-RBK

-Bauer/nike

Endret av medlem-105476
Skrevet

Fannt meg noen ccm på intersport :) . Det eg mente med hybrid skøyte e noen hockey lignene skøyter med slalom aktige bindinger som er endel mer komfortable enn en hockey skøyter men de ligger nok ikkje like støpt på bena som en hockey skøyte :) Foretrekker prestasjon fremfor komfor...

Skrevet
Stigaskøyter er vel ikke akkurat å forterekke, endrebjorsvik. Har de begynt å lage hockeyskøyter, må de være helt elendige.

7170301[/snapback]

Uff... Jeg trodde det var Stiga vi hadde kjøpt i 14 år, men så var det visst Jofa. :blush:

Jofa er helt kurante skøyter med skikkelig knyting (ikke klyper) og god følelse til en hyggelig pris.

Men skal du ha pro vet jeg ihvertfall at Easton er bra.

Klypeskøyter er bare dritt. :yes:

Gjest medlem-105476
Skrevet
Fannt meg noen ccm på intersport :) .    Det eg mente med hybrid skøyte e noen hockey lignene skøyter med slalom aktige bindinger som er endel mer komfortable enn en hockey skøyter men de ligger nok ikkje like støpt på bena som en hockey skøyte :)  Foretrekker prestasjon fremfor komfor...

7171754[/snapback]

Du må kjøpe hockeyskøytene til ccm, ikke hybridskøytene. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke kjøpt ccm, siden de er kjent for å være "tunge å gå inn". Har selv gått inn to par ccm, og det fører til vonde bein alle treningene de 3 første ukene med 5 treninger pr. uke. Har ikke noen erfaring med andre merker, men kjøper du litt rimeligere skøyter, under 1500kr, vil de nok være mye lettere å gå inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...