Gå til innhold

Hvordan øve seg på å lage film?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har begynt litt å lage litt amatør videoer i forbindelse med skole osv.. Sååå syntes dette var kjempemorsomt og har lyst til å bli mye bedre i akkurat dette. Men hvordan skal man øve seg? Man må jo ha noe stoff som det er mulig å sette sammen osv? Er det noen webside for dette e.l ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å gå til innkjøp av eit videokamera er kanskje det greiaste, so kan du lage ditt eige materiale. Redigeringa er berre ein liten del av det å lage film. Det finst nokre få stader der ein kan laste ned klipp i god kvalitet av litt forskjellig, men det er begrensa, og eg trur ikkje det er so veldig mykje gratis.

 

Eg lista opp ei rekkje videorelaterte sider her.

Lenke til kommentar

Det å lage et redigeringsprogram selv er kanskje litt drøyt for en nybegynner? :hmm:. Men enig med deg: Redigering kan være kjedelig. Men det kan også være veldig gøy om man er flere om det og finner på artige ting i programmet som kan gi morsomme ting!

 

Når filmen er ferdig, inviterer du filmcrewet, pluss andre venner, på hjemmekino et sted med anlegg og prosjektor. Dessuten setter du også opp en forestilling for foreldre (som selvfølgelig krever inngangspenger), slik at dere kan nedbetale lån på redigeringsprogram samt DV-kamera :p

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

du kan få kjøpe av meg kamerat mitt! hehe

 

uansett... ikke kjøp slikt som pinnacle eller noe sånn. wegas eller hva det heter er mye bedre ;) Pinnacle får du sånn typisk "sydenferie" filmer med.... ska ldu ha et litt bra resultat så er det faktisk lønnsomt å legge litt i redigeringsprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...