Gå til innhold

hdr av ett bilde på D80


evo4life

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm, tja.. for å si det rett ut så synes jeg disse bildene var ille bruk av hdr.

 

Og vær så snill å post mindre versjoner. Disse er jo gigantiske. en plass mellom 900-1200 pixler på lengste siden holder i massevis imo.

 

Det bildet som ser mest ekte ut av disse må være det aller første bildet. På dette er fargene så nogenlunde naturlige.

 

Det 2. bildet kan du korrigere myyye hvis du får en bedre himmel. Den ødelegger bildet totalt.

 

De to siste var bare rare.

 

Så mitt forslag er at du bør trene litt mer på teknikken. Den ER vanskelig å få til men når du først behersker den så blir bildene deretter.

Lenke til kommentar

Du må jobbe mer med konverteringen, og prøve å unngå de overdrevne halo-effektene, det ser jo ut som oppskarping med en radius på 50px.

Alternativt kan du åpne det ferdige hdr-bildet i photoshop, og legge det oppå det best eksponerte bildet, og male bort enkelte problemområder, evt dra ned opacity litt. Dette blir for overdrevet for min smak.

Enig med Stoners her, det første er ikke verst, men de andre ble noe snodige.

Lenke til kommentar
Du må jobbe mer med konverteringen, og prøve å unngå de overdrevne halo-effektene, det ser jo ut som oppskarping med en radius på 50px.

Alternativt kan du åpne det ferdige hdr-bildet i photoshop, og legge det oppå det best eksponerte bildet, og male bort enkelte problemområder, evt dra ned opacity litt. Dette blir for overdrevet for min smak.

Enig med Stoners her, det første er ikke verst, men de andre ble noe snodige.

7169933[/snapback]

 

Takker for tips :) Har sett en del på HDR forum idag og syntes mine var ganske "normale" i forhold til andre. Må HDR bilder være lik sannhet?

 

Bilde str er endret fra nå av ;)

 

Her er en kjapp revidert utgave av bilde 2. Bedre?

 

post-97240-1162059300_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Angående om HDR bildene må være lik virkeligheten kommer jo an på hva man ønsker å formidle. Er det ett landskapsbilde så bør det vel nogenlunde korrekte farger og opplevelse.

 

Skal man prøve seg på surrealistisk syretripp så blir jo saken en helt annen.

 

 

Prøver å illustrere hva slags type himmel jeg kunne tenkt meg på bildet.

 

 

PS! Kan du poste originalbildet?

post-25139-1162060193_thumb.jpg

Endret av stoners
Lenke til kommentar
Angående om HDR bildene må være lik virkeligheten kommer jo an på hva man ønsker å formidle. Er det ett landskapsbilde så bør det vel nogenlunde korrekte farger og opplevelse.

 

Skal man prøve seg på surrealistisk syretripp så blir jo saken en helt annen.

 

 

Prøver å illustrere hva slags type himmel jeg kunne tenkt meg på bildet.

 

 

PS! Kan du poste originalbildet?

7171088[/snapback]

 

Her er orginalen..

 

post-97240-1162062084_thumb.jpg

 

Her er en ny en fra idag..

 

post-97240-1162062393_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...