Gå til innhold

Netthandelen.no "Offisiell" diskusjonstråd....


Anbefalte innlegg

Det er en del varer som er litt vel oppskrytt spør du meg. Så at en hodeskalle i "papir" blir beskrevet som at den er i massivt metall er ikke noen overraskelse dessverre. Jeg har opplevd at litt for mange produkter har blitt skrytt opp i skyene. Jeg kan jo nevne noe som jeg selv har handlet: Fotball (stod at den skulle være i ekte skinn/lær, da jeg mottok den fant jeg fort ut at det var et kunststoff). Jeg sendte to mailer til netthandelen av prinsipp (rett skal være rett), men fikk aldri svar. Sokker som var beskrevet som utrolig kvalitet, størrelse 45. Da jeg hadde vasket de en gang passet de knapt nok foten min på størresle 43.

 

Det er greit nok å skryte litt av en vare, men når det blir så åpenlyst feil og tåpent er det ikke helt heldig. Dette kan du jo fortelle dine ansatte som beskriver varer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker som det er noen år siden du kjøpte disse varene, stemmer det? Tenker da på dusjradioen og dvd spiller med støtte for divx. Ta kontakt uansett med kundeservice så vil de sikkert hjelpe deg.

 

Uansett så må jeg bare få sagt at for 2 år siden var vi 5 stk på reklamsjonsavdelingen. I dag er vi kun 1 stk. Dette skyldes i all hovedsak at kvaliteten blir bedre. Det skjer selvfølig alltid at vi tar inn diverse bom kjøp. Men det tror jeg alle butikker gjør. Vi gjør det ihvertfall, men mindre nå en tidligere.

 

Einar.

7818137[/snapback]

 

 

Så hodeskallen ble heftig diskutert her en stund. Jeg har sett at det har blitt solgt en del av de på netthandelen, og jeg har tenkt; hvem trenger vel egentlig det. Men på fredag var jeg på besøk hos en kompis og der stod det jammen en sånn hodeskalle på hylla. Han hadde kjøpt den på netthandelen en søndag han var litt bakfull;) Men jeg ble egentlig imponert over hvor solid og ordentlig den virket.

 

Ser du har fått ut bilder av det nye bygget deres nå, flotte greier. Ser man nøye etter så har du vel fått med pathfineren din også?

 

Dere har vel sinnsykt mange leverandører, så jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å få system i reklamasjoner og liknende, men det er jo bare godt jobba.

 

Så litt på "historien om netthandelen" der det stod at du ønsket å lage en nettportal en gang. Er det sånn at du tror netthandelen i fremtiden vil selge varer for proffe firmaer mot et gebyr for å bruke siden deres med masse trafikk, eller vil dere selge kun egne varer fremover også?

7820519[/snapback]

 

Kan godt være at vi åpner for dette i fremtiden. Men pr i dag går det ikke. Vil du selge store partier kan du også ta kontakt med oss så kan vi se hva vi får til. Mailen min er einar ( @ ) netthandelen.no

Lenke til kommentar
Det er en del varer som er litt vel oppskrytt spør du meg. Så at en hodeskalle i "papir" blir beskrevet som at den er i massivt metall er ikke noen overraskelse dessverre. Jeg har opplevd at litt for mange produkter har blitt skrytt opp i skyene. Jeg kan jo nevne noe som jeg selv har handlet: Fotball (stod at den skulle være i ekte skinn/lær, da jeg mottok den fant jeg fort ut at det var et kunststoff). Jeg sendte to mailer til netthandelen av prinsipp (rett skal være rett), men fikk aldri svar. Sokker som var beskrevet som utrolig kvalitet, størrelse 45. Da jeg hadde vasket de en gang passet de knapt nok foten min på størresle 43.

 

Det er greit nok å skryte litt av en vare, men når det blir så åpenlyst feil og tåpent er det ikke helt heldig. Dette kan du jo fortelle dine ansatte som beskriver varer.

7821842[/snapback]

 

Skal ta det til etterettning. Den hodeskallen er vel ikke i papir. mener den skulle være i gips med metalldesign.

 

Ta gjerne å skriv en epost til meg på den fotballen , så skal jeg sjekke det opp. Sokkene bruker jeg selv. Jeg bruker 44 til 45 og de funker på meg. Send meg gjerne en epost om de også så skal jeg sjekke dette.

 

 

Einar

Lenke til kommentar

Sokkene er disse:

 

"WALLSTRSORT - Wall Street tennissokker i sort. Fem par. God kvalitet."

 

Fotballen er:

 

"100010 - FD 3-lags fotball i lær. Str 5-ball"

 

Ikke noe hokus pokus. Fotballen har jeg kasta da det bare var dritt, og sokkene ligger å slenger. Litt små, men går i nøden.

 

Er flere produkter jeg ikke har kjøpt selv, men vet godt at ikke stemmer til den beskrivelsen som står.

 

Skreiv "papir" for å sette det litt på spissen :)

Lenke til kommentar

Hei er, har sjekket opp. Vi har fått opplyst fra vår leverandør i følge innkjøper her at de fotballene skal være i lær. Hvis dette viser seg å være feil , bør du sende oss en reklamasjon på dette.

 

Sokkene tok jeg statistikk på nettopp. vi har solgt over 2.500 sett av disse og tro det eller ei, men ikke et eneste menneske har klaget på dette til nå.

 

Men du må gjerne sende inn en klage til oss så kan vi ta saken videre.

 

Einar.

Lenke til kommentar

Hehe, neida, gidder ikke å sende inn noe klage. Jeg sendte inn 2 mailer ang. den fotballen da jeg mottok den, og hørte aldri noe. Det får holde. Jeg bare deler mine erfaringer, og disse kjøpene blei gjort langt tilbake i tid (2 år?). Siden den gang har jeg ikke handlet stort mere på Netthandelen. Men jeg titter innom en gang i blandt. Poenget var at visse varer er "oppskrytte", og som du sier har Dere nok blitt bedre på å ta inn kvalitet nå. Totalt sett er jeg uansett fornøyd med måten du driver butikk på, men alle kan forbedre seg og det er vel derfor vi har denne tråden :)

Lenke til kommentar

Hadde ikke helt trodd det, men har nå faktisk kjøpt en god del ting på netthandlen.

 

Men jeg kjøper kun når jeg har kartlagt prisnivå og om jeg ikke får det til "min" pris så står jeg over og heller prøver neste gang (for samme produktene kommer jo igjen, igjen osv... ;) ).

 

Kanskje jeg skal ta og skrive en liten enkel 'forbruker test' ut fra mitt ståsted på de produktene jeg har handlet (er vel 3-4 litt større dyre ting, og en haug med små ting; stort sett forbruks ting).

 

En annen ting: antar at netthandel til en vær tid har en haug med produkter/produkt typer etc. de vurdere om de skal selge.

 

Her kunne dem jo lagt ut en liste med et utvalg og latt pubelikum få stemme på hvilke produkter de er mest inntresert i å få muligheten til auksjonere på...(?)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

Tanken er god. Men det er nok mange produkter som er svært popluære, men som driftsmessig ikke vil være lønnsomt for oss. Så det blir kanskje ikke så lurt alikevel.

 

Hyggelig med tilbakemelding på varer du kjøpte og husk for all del, du har angrefrist i Norge. Så er det noe som ikke er som det skal så benytt denne. Det som er fint i Norge er at du faktisk ikke har noenting å bekymre deg over når du handler på internett. Loven sier at du kan få tilbake hele beløpet hvis du benytter deg av angrefristen. Det er nok forsatt masse mennesker i dag som ikke vet dette og i stedet for å klage så bruker de masse irritasjon over en vare de ikke likte.

 

 

Einar

Lenke til kommentar

Brukte akkurat angrerett hos netthandelen på en stol jeg desverre ikke får hentet som planlagt. Dette har fungert knirkefritt så langt og til og med ekspedisjonsgebyret har de kreditert. Bare det blir mulig å hente også småting hos lageret deres blir dette helt topp :) De selger ganske riktig mye dritt men det gjør jo mange andre sjapper også...

Lenke til kommentar

Hvilke rettigheter har man hvis man får et brukt produkt?

 

Handlet min første ordre hos dem forrige uke, og fikk produktet idag. Det første som slår meg er at esken er veldig slitt, den er tapet igjen på nytt, da produsent-tapen er brutt og tapet igjen med vanlig blank-tape, samt at den forrige sendelappen sitter fremdeles på.

 

Så jeg har fått et brukt produkt uten tvil. Den ligger fremdeles uåpnet fra min sin side. Da jeg egentlig ønsker å returnere produktet og få et nytt, men er så lite glad over tanken at det vil ta på tiden å få prodktet nedover, og registrert det inn slik at de får sendt et nytt produkt på vei oppover igjen :(

 

Er så til de grader i tvil hva jeg skal gjøre. Ønsker å heve kjøpet, samtidig som jeg ønsker produktet, og er lite giret på å vente i sikkert 2 uker på nytt produkt.

 

Men har jeg noen rettigheter når jeg har fått et brukt produkt?

 

Mvh

lenina

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært borti at Netthandelen har sendt et produkt i bare original emballasje. De har alltid puttet den i en Netthandeleneske. Så det er litt rart at den forrige sendelappen står på? Jeg ville åpnet esken og sett på selve produktet før jeg eventuelt bestemte meg for en retur. Nå kommer det jo også an på hvilket produkt det er snakk om.

 

Rettighetene dine er å sende det tilbake og få et nytt om det faktisk er brukt. Da skal Netthandelen dekke porto begge veier, og du skal altså få et nytt produkt.

Lenke til kommentar

Ok, takker for svar :)

 

Joda, den ble sendt i original-embalasjen. Det er snakk om en forsterker til 4500. Åpnet esken for sikkerhetsskyld ja, og den var definitivt brukt. Man så at fjernkontroll poser, ledningsposer osv var helt dass, og så det på den måten alt var pakket på også.

 

Men det ordnet seg. Fikk en returlapp og fikk den avgårde. Så får vi se hvor lang tid dette tar. Har ikke høye ambisjoner å få den innen 2 uker for å si det slik. Veldig leit :(

Lenke til kommentar
Ok, takker for svar :)

 

Joda, den ble sendt i original-embalasjen. Det er snakk om en forsterker til 4500. Åpnet esken for sikkerhetsskyld ja, og den var definitivt brukt. Man så at fjernkontroll poser, ledningsposer osv var helt dass, og så det på den måten alt var pakket på også.

 

Men det ordnet seg. Fikk en returlapp og fikk den avgårde. Så får vi se hvor lang tid dette tar. Har ikke høye ambisjoner å få den innen 2 uker for å si det slik. Veldig leit :(

7897938[/snapback]

 

Hei du , det tar nok ikke så lang tid.

Men jeg vil nok anta at det ikke er brukt produkt men sansynligvis et produkt som er tatt ut av esken for fotografering. Dermed er varen lagt tilbake så godt det lar seg gjøre.

 

Einar

Lenke til kommentar

Gjorde min første handel på netthandelen i forrige uke.Kjøpte en SLIK racing kontorstol.Skal bruke den i en racingsimulator og har således ikke bruk for understellet og trodde ærlig talt dette skulle være en litt "jalla" stol.Men ble meget positivt overrasket da jeg mottok den (ganske nøyaktig en uke etter at jeg vant auksjonen).Stolen virker til å være av meget god kvalitet, tung, solid og god å sitte i.

 

Vant auksjonen på 770,-, noe som er meget bilig i forhold til tilsvarende stoler.Kom totalt på 1125,- inklusive frakt og gebyrer.Selvfølgelig mye i frakt og gebyrer, men stolen er tung og koster helt sikkert såpass mye å sende.

 

Alt i alt meget godt fornøyd med mitt første kjøp på netthandelen, men handlet kun fordi totalsummen tross alt ble meget lav i forhold til lignende vare andre steder.I utgangspunktet prøver jeg å styre unna butikker som driver med ekspedisjonsgebyr, synes det er noe svineri, og kommer av den enkle grunn ikke til å handle på netthandelen igjen hvis jeg ikke kommer over "røverkjøp" som dette.Av prinsipp liker jeg ikke ekspedisjonsgebyrer, og handler heller aldri med folk som krever dette på hverken QXL, Finn eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Einar!

Ville bare opplyse dere i Netthandelen om at dere har plassert et par produkter i feil kategori under:

Kategori: > Lyd & bilde > Mobil og telefoni > Tilbehør

Her ligger det produktinfo om en masse kabler. De er vel feilpassert?

Kategori: > Lyd & bilde > Mobil og telefoni > Hustelefon

Her ligger det en globus.

 

Mvh

Westen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...