Gå til innhold

Radeon 9700 - to skjermer


Anbefalte innlegg

Hadde en skjerm koblet på den vanlige utgangen for CRTskjermer, og fikk i en skjerm til på torsdag.

Den koblet jeg på DVI-utgangen ved hjelp av en overgang som fulgte med.

 

Problemet er at jeg finner ingen innstillinger for å ha skrivebordet på begge skjermene, bare for å velge primærskjerm, og om den ene skal være en kopi av den andre. Uansett hva jeg velger blir resutatet at jeg har to like skrivebord......

 

Noen som vet hva jeg har gjort feil? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


yummy skrev (2002-11-14 04:27):

Går det ikke å klikke på sekundærskjermen (i egenskapene for skjerm, innstillinger) og så velge "Extend my Windows desktop onto this monitor / utvid skrivebordet til denne skjermen"?


So gjør eg, selv om jeg ikke har Radeon 9700.



 

Egenskaper for skjerm -- innstillinger :

der er det bare en skjerm, men under står det

(Flere skjermer) på Ati Radeon 9700

(fritt fra hukommelsen, er på jobb, men er ca det det står)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd å koble til en ekstra skjerm på dvi-utgangen, men hvis jeg bruker Tv-Out bort til tv'n så kan jeg velge om tv'n skal være kopi eller en utvidelse av skrivebordet. Det kan jo ikke være noe dårligere muligheter når du bruker VGA og DVI kontakten.

 

Innstillingene for utvidet ligger vel, hvis jeg ikke husker feil : Skermegenskaper > Innstillinger (Klikk på skjerm to og velg "extended" elns..

 

For kopi så må du inn på Advanced > Displays

..men dette visste du sikkert fra før, men nå har jeg ihvertfall nevnt det.. :smile:

Lenke til kommentar

JarleW skrev (2002-11-14 09:11):

Jeg har ikke prøvd å koble til en ekstra skjerm på dvi-utgangen, men hvis jeg bruker Tv-Out bort til tv'n så kan jeg velge om tv'n skal være kopi eller en utvidelse av skrivebordet. Det kan jo ikke være noe dårligere muligheter når du bruker VGA og DVI kontakten.

 

Innstillingene for utvidet ligger vel, hvis jeg ikke husker feil : Skermegenskaper > Innstillinger (Klikk på skjerm to og velg "extended" elns..

 

For kopi så må du inn på Advanced > Displays

..men dette visste du sikkert fra før, men nå har jeg ihvertfall nevnt det.. :smile:

 

 

Først, hydravision har ingen innstillinger for det.

Den styrer bare Multidesk osv.

Og jeg mangler en skjerm nummer to å klikke på, så jeg får ikke valgt Extend...

 

Når jeg bruker tv-ut får jeg ikke velge om den skal være en utvidelse av skrivebordet da heller. inne på avansert - displays kan jeg trykke på to knapper, både på skjermen og tv'n, og på begge skjermene når jeg bruker to.

De knappene er Primary og Clone. uansett hva jeg velger blir de kun kopier av hverandre....

 

[ endret av SuperK den 2002-11-14 09:39 ]

Lenke til kommentar

Skal gå ganske greit, kjørte selv 2x19" på samme kort. Først kobles skjermene til, så startes PCen. Finner andre P&P skjerm, og det er det. Display properties->extend (der du kan velge 8-16-32bit, oppløsning etc) skal du kunne se 2 skjermer; 1 og 2. Kan ikke disse aktiveres skikkelig, gå inn i advanced (dvs. ATI control panel, og aktiver andre skjerm dvs. trykk liten rød knapp øverst til

venstre på sekundær skjermikon). Tilbake til display properties, extend.

 

Det fungerer helt ypperlig, så er nok bare en detalj. Dessverre sitter jeg på en annen maskin med 14" 1MB Trio64v+ skjermkort, så kan ikke legge online screenshots :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Boye skrev (2002-11-15 06:00):

Skal gå ganske greit, kjørte selv 2x19" på samme kort. Først kobles skjermene til, så startes PCen. Finner andre P&P skjerm, og det er det. Display properties->extend (der du kan velge 8-16-32bit, oppløsning etc) skal du kunne se 2 skjermer; 1 og 2. Kan ikke disse aktiveres skikkelig, gå inn i advanced (dvs. ATI control panel, og aktiver andre skjerm dvs. trykk liten rød knapp øverst til

venstre på sekundær skjermikon). Tilbake til display properties, extend.


Det fungerer helt ypperlig, så er nok bare en detalj. Dessverre sitter jeg på en annen maskin med 14" 1MB Trio64v+ skjermkort, så kan ikke legge online screenshots :smile:


 

 

Her og Her er i allefall det jeg ser, og kan velge i.

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: SuperK på 2002-11-19 21:49 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...