petterg Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Noen som vet om noen bra tutorials for nybegynnere i CRM generelt og vtiger spessielt? Jeg har lagt inn vtiger crm på en server for et idrettslag, og den virker helt grei å bruke, men brukerne henger ikke helt nytteverdien av crm. Siden de ikke er igang å bruke dette ennå, er det ikke for seint å velge et annet program, bare kostnadene er lave.
kjeklulf Skrevet 27. oktober 2006 Skrevet 27. oktober 2006 Er det ikke viktigere å finne ut hva de skal med det fremfor hvordan de bruker det i første omgang?
petterg Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Skrevet 31. oktober 2006 Det vet de knapt selv. Til å vite så lite synes jeg det var litt drøyt at de skulle kaste seg over MS CRM, som krever exchange, og brått gir en utgift på veldig mange laken. Så da la jeg et lite press på at de skulle prøve vtiger først. Siden de ikke skjønner hva de skal bruke den til mener de nå at de må ha MS CRM.... Hva mer de mener de får ut av den forstår jeg ikke. Tanken er at hvis de har noen nyttige eksempler å følge, ser de hva det skal brukes til og hvordan, så da slipper de å kjøre sin egen organisasjon i grøfta ved å kjøpe noe dyrt som de heller ikke får brukt.
kjeklulf Skrevet 31. oktober 2006 Skrevet 31. oktober 2006 Hvis de ikke vet hva de skal bruke det til og ikke har bruk for det er det vel bare å la være å bruke det? Ser ikke helt problemet her.
petterg Skrevet 2. november 2006 Forfatter Skrevet 2. november 2006 Det er som jeg skulle sagt det selv. Noen har det for seg at livet blir mye enklere om man donerer store summer til MS. De vil nok helst ha en kontaktliste delt mellom flere brukere. Og sikkert bruke kalenderfunksjonen. Hva mer de vil klarer de ikke å si, de klarer å bruke disse funksjonen, og likevel klager på at det er for dårlig! Det nytter ikke å finne ut hva som er for dårlig. (Etter noen år med it-support er det et helt vanlig fenomen.) Det eneste argumentet de muligens kan finne for MS er at det finnes mer dokumentasjon for nybegynnere. Som en tro MS motstander vil jeg helst få dem i gang med Vtiger (eller alternativer). Selv har jeg ingen erfaring med crm, så da trengs en form for komme-igang-guide. Det er det jeg håper noen her kan hjelpe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå