Gå til innhold

S-Video uten farger


skyhawk

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med skjermkortutgangen og fargene på TVen. Når jeg skal koble opp PCen på TVen for å f.eks se filmer fra dataen til TVen bruker jeg en Enkel S-Video til Scart, fra PCen til TVen. En slik en:

 

326661_X_2006-07-04_063752_775.jpg

 

Når jeg bruker den får jeg bilder men ingen farger. Det samme skjer enten om jeg kobler den rett inn i TVen eller videospilleren. Hvis jeg bruker en vanlig S-Video fra skjermkortet og en S-Video rett inn i TVen virker det fint. Da får jeg farger.

 

Det er en kondensator på skjermkortet som jeg greide å brekke av for en liten stund siden, men kortet har virka fint siden og jeg får jo farger med en vanlig S-Videokabel så det skal vel ikke ha noe å si? Er kabelen defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem med skjermkortutgangen og fargene på TVen. Når jeg skal koble opp PCen på TVen for å f.eks se filmer fra dataen til TVen bruker jeg en Enkel S-Video til Scart, fra PCen til TVen. En slik en:

 

326661_X_2006-07-04_063752_775.jpg

 

Når jeg bruker den får jeg bilder men ingen farger. Det samme skjer enten om jeg kobler den rett inn i TVen eller videospilleren. Hvis jeg bruker en vanlig S-Video fra skjermkortet og en S-Video rett inn i TVen virker det fint. Da får jeg farger.

 

Det er en kondensator på skjermkortet som jeg greide å brekke av for en liten stund siden, men kortet har virka fint siden og jeg får jo farger med en vanlig S-Videokabel så det skal vel ikke ha noe å si? Er kabelen defekt?

7162753[/snapback]

 

 

Du har nok ikke rgb scart inngang på tvn. Men det er rgb på s-video inn kontakten. prøv å bytt scart kontakt. Kanskje det er rgb på den.

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med skjermkortutgangen og fargene på TVen. Når jeg skal koble opp PCen på TVen for å f.eks se filmer fra dataen til TVen bruker jeg en Enkel S-Video til Scart, fra PCen til TVen. En slik en:

 

326661_X_2006-07-04_063752_775.jpg

 

Når jeg bruker den får jeg bilder men ingen farger. Det samme skjer enten om jeg kobler den rett inn i TVen eller videospilleren. Hvis jeg bruker en vanlig S-Video fra skjermkortet og en S-Video rett inn i TVen virker det fint. Da får jeg farger.

 

Det er en kondensator på skjermkortet som jeg greide å brekke av for en liten stund siden, men kortet har virka fint siden og jeg får jo farger med en vanlig S-Videokabel så det skal vel ikke ha noe å si? Er kabelen defekt?

7162753[/snapback]

 

 

Du har nok ikke rgb scart inngang på tvn. Men det er rgb på s-video inn kontakten. prøv å bytt scart kontakt. Kanskje det er rgb på den.

7162884[/snapback]

 

Ja jeg har prøvd det, både TVen og videospilleren. TVen er en helt ny Panasonic 32" så den skulle ha RGB Scart.

Lenke til kommentar

Det kunne lønt seg å søke i forumet, jeg vet jeg har en post som er et par år gammel som går over s-video / scart problematikken. Du kan bare åpne scart kontakten og lede signalet fra s-video til pågjeldende composite pin, men det er mulig du må bruke en modstander mellom de 2 s-video lederne for å få det til å virke. Står greit beskrevet i en gammel post, evt via tvtools sin calbe guide.

 

edit:

ikke sikkert det hjelper, men det fungerer fint på min kabel som nå er 4år gammel? Og har fungert på alle s-video ut koblingene til scart som jeg har testet.

Link til gammel tråd her

Endret av JoKr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...