Gå til innhold

Innkjøpt av 20" (1600 x 1200) skjerm


Vikdal

Anbefalte innlegg

Da var det tid for å bytte ut min 17" lcd skjerm som har vært trofast i flere år. Har leita rundt på nettet etter "den perfekte skjermen" som vi alle leter etter når vi skal kjøpe :p

 

Det første som irriterer meg er at man ikke kan få (hvertfall finner ikke jeg det) 1920 x 1200 oppløsning på en 20" :no: Når du får det på en 17" bærbar fra Dell bør du jo kunne få det på en 20" til en stasjonær maskin :(

 

Vel, nok om det. Jeg har konkludert med at jeg kanskje heller skal kjøpe meg 2 x 20" :yes: . Jeg har kikket på følgende modeller:

LG Flatron L2000c

Samsung SyncMaster 204B

samt at jeg har fått et tips fra en kollega på denne:

Viewsonic VP2030

 

Akkurat nå nærmer jeg meg mer og mer den LG skjermen. Jeg har også lest mye rundt på forumet at man skal følge magefølelsen osv, og det regner jeg også med å gjøre, men om det er noen der ute som sitter på noen av disse skjermene eller har erfaring med noen av dem så er jeg veldig interessert i å høre hva dere synes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok det er Viewsonic VP2030b du egentlig sikter til her Nero ;)

 

Har selv VP2030b og er veldig fornøyd. Skjermen er 8ms (gtg) og viser ingen tegn til etterslep i verken q3, cs:s eller bf2142 (som forøvrig er umulig å få spilt omtrent pga crap master game server). Så jeg ville definitivt valgt den.. noe jeg førsåvidt også gjorde :p Er ihvertfall èn til her på forumet som har skjermen og er fornøyd.

 

Ta en titt her for tester av 20"

Lenke til kommentar
Tror nok det er Viewsonic VP2030b du egentlig sikter til her Nero ;)

 

Har selv VP2030b og er veldig fornøyd. Skjermen er 8ms (gtg) og viser ingen tegn til etterslep i verken q3, cs:s eller bf2142 (som forøvrig er umulig å få spilt omtrent pga crap master game server). Så jeg ville definitivt valgt den.. noe jeg førsåvidt også gjorde :p Er ihvertfall èn til her på forumet som har skjermen og er fornøyd.

 

Ta en titt her for tester av 20"

7162811[/snapback]

Hehe.. Nå skal det også nevnes at det er JallaMann som er kollegaen som anbefalte meg vp2030 skjermen :tease:

 

Ingen fler innspill ??

Lenke til kommentar

TEnker litt på det samme her, og ser spesielt på denne skjermen:

https://prisguiden.no/product.php?p...ctId=42710'

Dell sine skjermer skal være veldig gode, de har blant annet vunnet en stor test her på HW.no.

Denne er det nå tilbud på (alltid tilbud hos Dell) 25% avslag, som gjør prisen overkommelig i forhold til de andre. Denne skjermen har 16 ms, som jo er ganske masse, men det er neppe noe stort etterslep her. SKal ikke se bort fra att det er samme panel i denne som i Viewsonic. Ikke noen spesiell spillskjerm dette, heller en slag allrounder. Og Selv om Dell kanskje ikke har den beste kvaliteten på alltde lager, er det skjermer de kan best.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Er det èn ting Dell kan, så er det skjermer ja. Men desverre så er ikke Dell konsistente på hva slags panel som brukes. Den du linker til der har enten et "16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04)" panel, eller et "8 ms (g2g) S-PVA (Samsung LTM201U1)" panel. Og det er vel heller ingenting som avgjør hva du får heller? Ellers så syns jeg folk har en lei tendens til å fortsatt henge seg opp i responstid. Det finnes f.eks skjermer oppgitt til 16ms som har mindre etterslep enn skjermer på 8ms. Dette har ikke like mye å si idag som for noen år siden. Å følge magefølelsen gjør ingenting, bare du gjør litt research før du legger penga på bordet. Når det er sagt, så ser jeg ingen grunn til å legge litt ekstra i en skjerm. Det er en investering som holder en stund, i motsetning til alt annet av hardware.

 

Du vet godt hva jeg mener om saken Nero :p

Lenke til kommentar

Nå har ihvertfall jeg betilt en sånn, og lest masse om den.

Ser ut til å være ganske sikkert ett S-PVA panel, men det skal ikke være store forskjeller. Etterslepet skal være synlig for de som ser etter, men ikke noe stort problem for en vanlig bruker. Har vært snakk om bandingproblemer på nye dell skjermer, men det er mest Widescreen utgaven som rammes av det.

 

Samsung har ett TN panel med gode specs, og har ikke noe etterslep. Bildekvaliteten er visst ikke like bra.

 

Se flatskjermer.dk (gode tester av begge)

Lenke til kommentar

Håper du blir fornøyd da Watercool!!

 

Jeg har bestemt meg for å kjøpe den LG skjermen jeg, men nå er den selvfølgelig utsolgt fra leverandøren vi bruker på jobben så jeg får nok vente litt. Står forventet inn 29.10 som var IGÅR :hmm:

 

Ironisk nok har de fått inn samsung skjermen, som jeg i utgangspunktet har ventet i 4 uker på :p

Lenke til kommentar

Har fått veldig sansen for denne siden:

http://www.flatpanels.dk/

Har ikke funnet noen bedre side om skjermer ennå.

Etter hva de sier på den siden, kan man si att Samsung er raskest, Dell har best bilde, mens LG ligger ett sted midt i mellom.

Komplett har ihvertfall den skjermen inne.

 

PS: er den Prisen hos ITbutikken feil? Står att den har lavere oppløsning der, mens navn og specs i beskrivelsen er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...