Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link 624 Problem


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et ganske irriterende problem angående min D-Link router jeg kjøpte i dag..

 

Jeg har fast ip fra Catch SDSL og jeg har satt opp routern til å motta Statisk IP.

 

Det er min, min bror og foreldrene mine sine maskiner som er påkobla routern med

kabel. Har disabla WLAN i routern. Alle maskiner står med innstillinger slik at de skal motta IP automatisk.

 

Men sånn ca. hver halvannen time så kutter routern helt. Jeg må da restarte selve routern, og da funker alt brillefint igjen. Jeg har oppdatert firmware men ser ikke ut som det hjalp.

 

Det er forøvrig tredje routern jeg prøver nå.. Prøvde tidligere en Netgear og en SiteCom.. Kan det være modemet som sliter og kanskje begynner å bli gåen?

 

Som dere skjønner er dette ganske frustrerende. :(

 

Noen andre her som har opplevd lignende problem og kanskje har en løsning?

På forhånd takk!

Endret av MaDasK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du sier "routern kutter helt".

 

Hvis maskinene på nettverket mister kontakten med routeren, så er det den som er problemet. For selv om modemet svikter, så skal maskinene fortsatt kunne ha kontakt med routeren.

 

Hvis maskinene på nettverket fortsatt har kontakt med routeren, men routeren mister kontakten med modemet, og siden det er tredje routeren du prøver, og alle routerene har vært fra forskjellig produsent: Da tror jeg at jeg ville ha lagt skylden på modemet eller noe annet på operatørsiden.

Lenke til kommentar
du sier "routern kutter helt".

 

Hvis maskinene på nettverket mister kontakten med routeren, så er det den som er problemet. For selv om modemet svikter, så skal maskinene fortsatt kunne ha kontakt med routeren.

 

Hvis maskinene på nettverket fortsatt har kontakt med routeren, men routeren mister kontakten med modemet, og siden det er tredje routeren du prøver, og alle routerene har vært fra forskjellig produsent: Da tror jeg at jeg ville ha lagt skylden på modemet eller noe annet på operatørsiden.

7161920[/snapback]

 

 

Jeg fant ut! Jeg skifta ut kabeln mellom modem og router og da funka alt perfekt! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...