Gå til innhold

Oppdeling av GNU/Linux


Anbefalte innlegg

Jeg føler at GNU/Linux-kategorien begynner å bli rimelig stor og omfavnsrik, så jeg lurte på om det hadde vært en fordel å dele denne kategorien opp i underkategorier.

Forslagene jeg har til underkategorier er:

 

Distro: Her kan vi ha stickyer som har med Distroer, Skrivebordsmiljøer og lignende å gjøre, sammen med diskusjoner rundt dette, og ikke minst Slackware Vs. Ubuntu-trådene

Programvare: Diverse programvare under GNU/Linux, som backupprogrammer, mailprogrammer, eller lignende

Hardware: Her kan vi ha spørsmål angående hardware, støtte for GNU/Linux og hvordan få dette til å fungere under GNU/Linux

Installasjonshjelp: Her er kategorien for de som skal installere en distro for første gang og som trenger noen snille jordmødre

Diskuter artikler: Her kan man da diskutere offisielle HW-nyheter om Linux (neida, jeg ønsker meg ikke flere linuxnyheter :p )

(Maskinen starter ikke): Kan forsåvidt inkluderes under Hardware, men tittelen sier seg selv egentlig

(Spill): Tittelen her sier forsåvidt også seg selv, men her kan man ha diskusjoner og spørsmål rundt spill i Linux

HowTo's: Sier seg selv, kategori hvor brukere legger inn oppskrifter på hvordan gjøre ting (Takk til Xecuter88)

 

Kategoriene i parantes er bare mulige tilleggskategorier som egentlig ligger inkludert i de andre kategoriene, men som forsåvidt kan være greit å få lagt til som egne kategorier.

Noen, brukere, moderatorer eller adminer, som har noen tanker rundt dette?

Endringer som i såfall kunne gjøres for at disse underkategoriene kunne bli spiselige

 

Edit:

Lagt til "Diskuter artikler"

Lagt til "HowTo"

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dette virker som en god idé! :D Jeg skulle akkurat til å foreslå at GNU/Linux trenger en Tips&Triks underdel, hvor man skriver HowTo-er. Slik har de det i ubuntuforums.org. Jeg kunne tenkte meg en slik underdel med _norske_ guider. Ser at det kommer flere og flere slike tråder, og det hadde vært kjekt å samle dem et sted. ;)

 

Red.: Jeg føler at Diskuter artikler blir unødvendig. Man har jo tross alt en egen del for det under hardware. Men hvorfor ikke.

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...