Gå til innhold

Felles favoritter i Firefox/IE/Opera

anderfo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker både Firefox, IE og Opera, til ulike formål, og i alle programmene liker jeg å ha mine mest brukte nettsider/favoritter/bookmarks liggende som en knapperad øverst i programmet. Typisk er dette menyen "Links" i IE og menyen "Bookmarks toolbar folder" i Firefox.

Det er lett å importere disse linkene fra et av programmene til et annet (bortsett fra at ÆØÅ blir ødelagt når man importerer fra FF til IE), men hvis jeg legger inn en ny link i ett av programmene blir det naturligvis ikke automatisk oppdatert i de andre programmene.

Spørsmålet er derfor; er det mulig å få disse tre programmene til å dele en slik meny på en eller annen måte, slik at den blir identisk uansett hvilket program jeg bruker?

Håper noen har et tips her, bortsett fra å råde meg til å bruke kun ett av programmene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm. Et av problemene er vel at Firefox/Opera/IE bruker forskjellig type filer til bkomerkene? Slik at det vil ikke hjelpe å stille inn programmene til å lagre bokmerkene i samme mappe, siden de har ulike filendelse.

Det går selvfølgelig å programmere et program som konverterer alle bokmerker fra IE til de andre og motsatt, men da må man ha en del programmeringskunnskaper samt vite hvordan konverteringa skal foregå. Det ville også blitt en smådårlig løsning, siden du da måtte ha kjørt et tilleggsprogram for å gjøre jobben.

Min anbefaling blir å bruke en av nettsidene der ute som tilbyr bookmarks-funksjonalitet. Man logger seg inn, og lister opp de sidene som skal være lagret. På den måten kan du logge deg på fra hvilken som helst pc, med en hvilken som helst nettleser for å få tak i favorittene dine.

Alternativt må du begynne å pugge adresser.. hehe

Ohh...: kom på en annen løsning: Du kan oprette alle linkene lokalt på din PC i en mappe du vet hvor er. Man kan opprette en url-lenke på samme måte som man oppretter en snarvei i windows. Så bruker du enten en launcher (ala launchy) til å starte filene. Alternativt til en launcher er jo bare å åpne mappen og dobbeltklikke de snarveiene som er ønskerlig. Ved høyreklikk kan du velge "Åpne i..." -> og så velge aktuell nettleser..

Skrevet

Takk for innspill!

Løsningen med bookmarks-sider blir vel omtrent like bra som om jeg lager en slik side selv (det kan jeg naturligvis) på min egen hjemmeside? Det er jo ikke noe problem forsåvidt, men det blir jo ikke like tilgjengelig som en knapperad øverst i nettleseren eller favoritter/bookmarks i en av menyene.

Hmm..jeg får tenke litt mer på dette.

Skrevet

hmm.. hvor ofte legger du egentlig til bokmerker da? Kan da ikke være et kjempestort problem?

Men hva med å slenge alle url'ene inn i en mappe (av filtypen internett-snarvei, *.url) for så å bruke denne mappen som en verktøylinje i windows? På den måten kan du få alle ikonene klikkbare på toppen av skjermen ;) Ulempen er jo at du må høyreklikke også velge "åpne i.." for å åpne de i andre nettlesere enn default. (Som jeg nevnte over)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...