Gå til innhold

Word brukerinstallerer hver gang

Eirik2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Prøvde å søke litt men fant ikke noe relevant.

Jeg har Windows XP Pro og MS Office 2003.

Problemet er helt enkelt av Word kjører en ny brukerinstallasjon hver eneste gang det åpnes (så lenge maskinen har vært restartet mellom). Hvordan unngår jeg dette? Har tenkt tanken at jeg har noe antispyware/antivirus som er så strengt at noen filer fjernes og det dermed kreves nyinstallasjon, men det ville vært litt snodig også.

Mvh

Eirik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du andre versjoner av Office også installert? I så fall er det en kjent problemstilling uten noen god løsning. Hvis ikke: Klikk Hjelp -> Finn og reparer fra et av Office-programmene.

Skrevet

Har kun én versjon installert. Har prøvd det du foreslo, og det ser dessverre ut til at det ikke virket. Ved nærmere etterprøving viser det seg at den installerer hver gang jeg åpner, ikke bare første gang for hver restart. Jaja. Det er jo ikke verdens største problem, bare litt irriterende.

Mvh

Eirik

Skrevet

Takker, men jeg er redd det ikke var noe i din lenke som var direkte relevant.

Eneste jeg kan tenke meg var den biten om Word add-ins. Jeg har Adobe Acrobat 7.0 Pro, noe som naturligvis til en viss grad legger seg inn i Word.

Legger ved et bilde av det som popper opp før Word starter.

Mvh,

Eirik

post-61838-1161883761_thumb.jpg

Skrevet
Takker, men jeg er redd det ikke var noe i din lenke som var direkte relevant.

Eneste jeg kan tenke meg var den biten om Word add-ins. Jeg har Adobe Acrobat 7.0 Pro, noe som naturligvis til en viss grad legger seg inn i Word.

Legger ved et bilde av det som popper opp før Word starter.

Mvh,

Eirik

7157734[/snapback]

Da har vi nok problemet der. Forsøk endre navnet på filen PDFMaker.dot som ligger som standard i mappen:

C:\Programfiler\Microsoft Office\OFFICE11\STARTUP

Skrevet
Da har vi nok problemet der. Forsøk endre navnet på filen PDFMaker.dot som ligger som standard i mappen:

C:\Programfiler\Microsoft Office\OFFICE11\STARTUP

7159163[/snapback]

Den mappen var faktisk tom. Ikke én fil.

Har gjort et søk, og finner ikke den fila på maskinen i det hele tatt.

Finner imidlertid diverse PDF-navnede filer slik som PDFMWord.dll i Adobe Acrobat 7.0-mappen under PDFMaker.

Mvh

Eirik

Skrevet (endret)

Du har søkt blant skjulte filer og mapper også? I Word, klikk Verktøy -> Maler og tillegg... Står det noen tillegg der? Forsøk å starte Word med å klikke Start -> Kjør og skrive winword /a og trykke Enter. Starter den normalt da?

Endret av kjeklulf
Skrevet

Nå begynner det å lukte fugl.

Ja, den starter normalt når jeg starter Word med å klikke Start -> Kjør og skriver winword /a og trykker Enter.

Når jeg i Word, klikker Verktøy -> Maler og tillegg finner jeg under "Globale maler og tillegg" filen PDFMakerA.dot.

Greia er bare at jeg ser at banen til den fila er Acrobat 6.0, og det prgrammet er avinstallert. Regner med at dette er problemet?

Bare fjerne PDFMaker?

Mvh

Eirik

Skrevet

Det skal gjøre susen ja. Trykk så ned skift og klikk Fil -> Lagre alt. Lagre dokumentet ditt og svar Ja om du får spørsmål om å lagre normal.dot. Dokumentet kan du slette etterpå.

Skrevet

Hvorfor holde ned shift?

Dessverre fikk jeg ikke spørsmål om å lagre normal.dot etter dette. Vinduet kommer fortsatt opp som før. Skal jeg legge inn noe som erstatning for det som lå der?

Mvh

Eirik

Skrevet

Uhm.. Åpne den? Sorry for at jeg kanskje er treig her, men mener du å legge den til i listen slik som PDFMaker var? Isåfall får jeg en feilmelding når jeg lukker verktøyvinduet som sier at denne malen allerede er åpen som et tillegg.

Eller tenkte du å åpne den på annet vis? For sikkerhets skyld prøvde jeg nå å åpne normal.dot som dokumentmal, skrive litt og slette det for deretter å lagre.

Ser ikke ut til å ha hjulpet dessverre.

Mvh

Eirik

Skrevet

Kan forøvrig legge til at Word åpnes normalt om jeg klikker på en fil jeg vil se. Det er når jeg starter Word alene at problemet oppstår.

Mvh

Eirik

Skrevet

Forsøk å endre navnet på normal.dot til f. eks. gammelnormal.dot. En ny og ren normal.dot vil da opprettes uten gamle tillegg og maler som lastes inn. Se om det hjelper.

Hvis du har noen autotektsoppføringer, makroer, verktøylinjer etc. du ønsker å ta vare på kan disse senere kopieres over til den nye normal.dot ved å gå inn på Verktøy -> Maler og tillegg... -> Assistent.

Skrevet

Det ble dessverre ikke opprettet en ny normal.dot... Det samme vinduet spretter opp som før. Kronglete greier.

Mvh,

Eirik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...