Gå til innhold

Canal Digital, 2 TV´er, Splitte signalet


Anbefalte innlegg

Kort sagt så har jeg 2 TV´er. Jeg har Canal Digital og jeg ønsker og kunne se TV gjennom mitt abonnement på begge TV´ene. Jeg startet med en trådløs sender som ikke akkurat ble noe suksess. Ikke fordi kvaliteten ble dårlig, men fordi jeg måtte se på samme kanal som jeg måtte på stuen. Og da var vitsen borte! :(

 

Har jeg gjort noe galt? Eller er det sånn det blir når en bruker en trådløs løsning?

Jeg har denne (38-1296).

 

Men hva om jeg rett og slett bare ser bort ifra den trådløse senderen og bruker en kablet løsning ved at jeg splitter kabelen med det samme den kommer ut fra veggutaket. Slik at den ene går til TV´en i stua og den andre til den andre TV´en.

 

Vil jeg da kunne se på forkjellige TV kanaler samtidig?

 

Det beste er om det finnes en løsning med den trådløse senderen.

 

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kort sagt så har jeg 2 TV´er. Jeg har Canal Digital og jeg ønsker og kunne se TV gjennom mitt abonnement på begge TV´ene. Jeg startet med en trådløs sender som ikke akkurat ble noe suksess. Ikke fordi kvaliteten ble dårlig, men fordi jeg måtte se på samme kanal som jeg måtte på stuen. Og da var vitsen borte! :(

 

Har jeg gjort noe galt? Eller er det sånn det blir når en bruker en trådløs løsning?

Jeg har denne (38-1296).

 

Men hva om jeg rett og slett bare ser bort ifra den trådløse senderen og bruker en kablet løsning ved at jeg splitter kabelen med det samme den kommer ut fra veggutaket. Slik at den ene går til TV´en i stua og den andre til den andre TV´en.

 

Vil jeg da kunne se på forkjellige TV kanaler samtidig?

 

Det beste er om det finnes en løsning med den trådløse senderen.

 

 

Takk for svar :)

7153069[/snapback]

 

Hvis du brukuer parabol er det ikke mulig per i dag uten en ekstra tuner, men hvis du har (analog) kabeltv går det an å kjøpe en vanlig splitter til antennekontakt (30kr på clasern) og dra den til den andre tv'en (eller muligens gjennom trådløssenderen).

Lenke til kommentar
Jeg har ingen dekoder nei. Canal Digital har en felles løsning for borettslaget.

 

Så da er det bare å splitter på Clasern til 30 spenn som skal til? :p

7153141[/snapback]

 

Jepp, det er bare å splitte. Hvis signalet blir dårligere (ettersom du halverer signalet til hver av TVene) bør du sette en forsterker før splitten... men det trenger du bare hvis signalet blir merkbart dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...