Gå til innhold

Gothic II notr - slakting i bandits camp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har kommet til bandits camp i Jharkendar nå, jeg har ikke gidde og stressa med å skaffe Bandit's Armor ennå, er det mye man går glipp av hvis man bare løper inn og tar alle sammen? (ikke de i den hula) eller er dette noe man ikke må gjøre?

Og noen tillegsspørsmål:

1. når man bruker den 'Transform into sheep' scrollen feks. hvordan blir man ''normal'' igjenn da? :blush:

2. det med forskjellige comboer i spillet, er det veldig mange? vet noen om noen sider/guider som samler opp de forskjellige (og hvem man kan bruke ved et antall % i combat-skills)

3. jeg har jogga mye rundt men ennå ikke komme opp til den 'Magic Crossbow'-greia opppe på fjellet, hvordan i pokker kommer jeg dit?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det hjelper, men jeg hadde samme problemet med transformations i Gothic 3 :D Fant ut etter å ha kladdet på hele tastaturet at Enter var "the key". Sjekk ut om det samme gjelder i 2'ern.

Skrevet (endret)

Du må nok skaffe deg bandits armor ja. Eller... Jeg har aldri prøvd å drepe hele gjengen, men det er masse quests inni leiren som jeg anbefaler deg å gjøre.

Angående transformation scroller så syns jeg å huske at 'Enter' funker i Gothic 2 også ja.

Endret av Scarface^
Skrevet
Du må nok skaffe deg bandits armor ja. Eller... Jeg har aldri prøvd å drepe hele gjengen, men det er masse quests inni leiren som jeg anbefaler deg å gjøre.

Angående transformation scroller så syns jeg å huske at 'Enter' funker i Gothic 2 også ja.

7152985[/snapback]

Angående de Questene, er det mange av de som har en tilknytning til de bandit-folka på utsiden av leieren? :whistle:

Den enkleste metoden for og få de klærne, er det og banke det surrehuet som passer på hytta?

'Enter' skal sjekkes senere når jeg får tid i dag.

Takker for help karer!

Skrevet

Mer angående Bandit's Armor.

J.1.Q.05 - "Bandit Armor"

-------------------------

In order to get into the Bandit Camp you need to get yourself a set of their

armor to sneak in. You can, in theory, just go in without it and kill every

bandit that attacks you on your way up to the Temple, but that isn't as fun

as playing the role you're intended to and doing the quests. Saturas suggests

bartering with the Pirates for armor.

You can ask Alligator Jack, standing to the west of the Ruins, about Bandit

Armor, and he will tell you that there was at one point a set in the Pirate

Camp. He can take you there in the quest "Rat Hunt". Once you're in the camp,

you can ask Skip about the armor, and he'll tell you that it is supposed to be

kept in Greg's hut, but since he's in Khorinis he's put Francis in charge of

the camp and keeping people out of his hut.

There are a series of things you need to do before you can get the armor:

1) Getting into the camp (J.2.P.01)

2) Getting the key to Greg's hut (J.2.P.06)

3) Searching Greg's hut & spawning Greg

4) Completing "Razor Hunt" (J.2.Q.10)

You'll need to pay Henry your admission fee before you can get into the camp.

You then will need to get the key to Greg's hut and search it, thus triggering

Greg to show up at the camp. You can ask him about the armor, but he won't

give it to you until you help improve morale in the camp and securing the

safety of the pirates by killing the Razors in the Canyon ("Razor Hunt").

When you've done so, he will tell you that he had originally planned for Bones

to wear the armor and spy on the bandits. Since you've been such a help to him,

he will let you use the armor to spy for him, thus getting you the quest "Spy-

ing on the Bandits" (J.2.Q.11). Talk to Bones, and he will give you the armor

and +200 EXP. You're now set to sneak into the Bandit Camp.

Skrevet

'Enter' var knappen for og bli normal igjenn ja.

Jeg har nå skaffa den armor-saken og labber fritt rundt i campen, fungerte flott det men har fortsatt lyst på den XP'n i den campen :innocent: , skal man banke alle til slutt uansett?

Takker for all input!

Lurer fortsatt på det med Comboene og den Magic Crossbow, det er vel noen som har henta den som vet hvordan jeg kommer dit? :hmm:

Skrevet
'Enter' var knappen for og bli normal igjenn ja.

Jeg har nå skaffa den armor-saken og labber fritt rundt i campen, fungerte flott det men har fortsatt lyst på den XP'n i den campen :innocent: , skal man banke alle til slutt uansett?

Takker for all input!

Lurer fortsatt på det med Comboene og den Magic Crossbow, det er vel noen som har henta den som vet hvordan jeg kommer dit? :hmm:

7158249[/snapback]

Ta en kikk her. Her vil du finne alt om Gothic 2 + NOTR. NOTR-delen er ikke komplett enda, men den tyske utgaven er det. Så om du kan litt tysk er den lett forståelig.

Skrevet

Comboer (og generell kamptaktikk) er beskrevet HER

Selv bruker jeg nesten alltid left-right-left med et sverd, og bare bruker "click" (å slå ned) når jeg ser at fienden "åpner seg". Mye oftere klikker jeg mot mennesker og orcer (som har våpen) enn mot dyr. Savner virkelig dette kampsystemet i G3 :cry:

En god NOTR FAQ ligger HER

Denne går mer på Merc-approach, altså bare på styrke og sverd. Jeg tok ren magi og det var virkelig vanskelig å gjennomføre. Jeg burde for eksempel brukt alle LP på mana tidlig i spillet (på lave mana-nivåer), for å spare steintavler og potions til etter mana blir dyr, men jeg var ikke klar over at det blir så dyrt på høye nivåer.

Magic crossbow har ikke mye verdi. Du finner ikke mer ammunisjon enn det du finner med den. Eneste var kanskje at den kunne brukes med styrke og ikke DEX, slik at også sverdkarakter kunne leke litt? I hvert fall så passet den meg dårlig, siden alle mine LP var lagt inn i mana og magi.

Ellers tror jeg at jeg leste om transformation scrolls (snapper? bloodfly?) som kan brukes for å hoppe over dalen til den.

Skrevet

Klarte ikke og få de linkene til og fungere helt, tydligvis ikke lov og linke direkte til en FAQ der :hmm:, men om de er fornuftig plasert finner jeg den nok ;)

LRLRLR osv. er en brukbar teknikk ja, har også testa kamp-systemet til G3 nå og jeg er ikke helt imponert, har kun testa begynnelsen og ikke fikla på noen instillinger men uansett så var det ''trykke-på-samme-knapp'' ikke helt det jeg forventa, G2-sitt er veldig bra etter min mening siden det krever litt mer fra brukeren, Bow/Crossbow-systemet var derimot mye bedre i G3.

Jeg er klar over at det kun er 20(?) piler/bolter til Magic Crossbow i spillet, grunnen til at jeg vil ha den er at jeg skal ha den :p , vil ikke bruke pilene heller så den blir nok liggende, har nok av andre gode Crossbow'er så det er ikke noe problem.

Men det med og hoppe over dalen, er det mulig du blander den med Magic Bow? den kan man hoppe over til om man forvandler seg.

Magic Crossbow ligger vel oppe på et fjell(?), eller på insiden(?) synes jeg og ha sett på et Kart (nr. 18)

Ikke bare jeg som brukte alle stein-tavlene så fort som mulig nei, spesiellt Strength har blitt dyrt nå, 20LP for +5 Strength !!, angrer sykt på den bruken av de :(

Skrevet

Når du får opp "nolink" siden i browseren, kan du lime inn linken der, da kommer du direkte til FAQ.

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/gothic_ii_gold.txt
http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/gothic_ii_survival.txt

Ellers kan du bare søke på Gothic på gamefaqs, da får du opp alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...