Gå til innhold

bildekvalitet på ixus 850


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
post-70126-1161969700_thumb.jpgDet vet jeg ikke, vil bare henge meg på at med dette var sjokkerende dårlig.

 

Prøver å ta med et 1/1 utsnitt fra galleriet. Bildet er trolig tatt i dagslys!

7164449[/snapback]

 

Litt urettferdig kanskje å trekke fram et bilde som er tatt med ISO 1600... Men generellt syns jeg uskarpheten i hjørnene er betydelig verre enn på mitt gamle Ixus 400. :ohmy:

Lenke til kommentar
post-70126-1161969700_thumb.jpgDet vet jeg ikke, vil bare henge meg på at med dette var sjokkerende dårlig.

 

Prøver å ta med et 1/1 utsnitt fra galleriet. Bildet er trolig tatt i dagslys!

7164449[/snapback]

 

Litt urettferdig kanskje å trekke fram et bilde som er tatt med ISO 1600... Men generellt syns jeg uskarpheten i hjørnene er betydelig verre enn på mitt gamle Ixus 400. :ohmy:

7164622[/snapback]

 

 

 

Helt enig. har også et ixus 400. problemet med det er at det er for tregt. Tror jeg ender opp med et nytt ixus 800.

Lenke til kommentar
Noen som kan svare på om den reduserte bildekvaliteten på ixus 850 kun gjelder i det som er vidvinkel spekteret på linsa?  altså mellom 28mm og 35mm.

Det er nok verst der i hvert fall. Du kan jo bla igjennom galleriet her på Akam selv, og lete etter de bildene som har brennvidder rundt 5.5-6 mm, og se om du synes problemet er påfallende. Jeg synes ikke det var håpløst, men andre er kanskje mer kresne på dét enn meg...
Lenke til kommentar
post-70126-1161969700_thumb.jpgDet vet jeg ikke, vil bare henge meg på at med dette var sjokkerende dårlig.

 

Prøver å ta med et 1/1 utsnitt fra galleriet. Bildet er trolig tatt i dagslys!

7164449[/snapback]

 

Litt urettferdig kanskje å trekke fram et bilde som er tatt med ISO 1600... Men generellt syns jeg uskarpheten i hjørnene er betydelig verre enn på mitt gamle Ixus 400. :ohmy:

7164622[/snapback]

 

 

 

Helt enig. har også et ixus 400. problemet med det er at det er for tregt. Tror jeg ender opp med et nytt ixus 800.

7167297[/snapback]

Vet ikke om det er ulovlig reklame men har lagt ut et strøkent ixus 800i med bra utstyr på qxl i dag.

xans

Lenke til kommentar

Jeg presiserte at jeg ikke visste svaret på spørsmålet i første post. Jeg har ikke ment å uttale meg om optikkens skarphet.

 

Bildet jeg la ved er tatt med det aktuelle kameraet.

 

Jeg gjentar: At det var et ISO 1600 bilde jeg tilfeldig klikket på, så jeg ikke før etterpå, men nå er jo det klarlagt.

 

1600 blir sikker brukt her og der også, med 5,8 som største blender på 105 mm (tilsv.)

Endret av Magne5000
Lenke til kommentar
1600 blir sikker brukt her og der også, med 5,8 som største blender på 105 mm (tilsv.)

Uansett er ikke Ixusen noe særlig dårligere enn bestemann i klassen på ISO1600, så i de få tilfellene du trenger det (ikke veldig ofte, du har tross alt bildestabilisator, og skal du ta gode bilder av action i mørket el.l. vil ikke kompaktkamera være noe alternativ uansett...
Lenke til kommentar
"...gode bilder av action i mørket..."

 

Ja det er nok bare da det blir "litt" lite lys for knallgode bilder. Men kameraet har jo blits. Ingen vits i å svartmale. Så jeg konkluderer:

 

"gode bilder av action i mørket utenfor rekkevidde av blitsen på kameraet er et mulig problemområde."

 

Blomster er sendt til alle fornermede.

 

Farvel

 

Magne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...