Gå til innhold

Hjelp! HP pavilion dv6060ea eller Acer Aspire 510


dozer2

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg kan ikke bestemme meg for om jeg burde kjøpe meg HP dv6060ea eller Acer Aspire 5103wlmi .

Jeg skal bruke pcen til skolearbeid pluss litt spilling. og vil helst ikke gå over 8000kr grensa. så jeg lurte litt på om noen hadde erfaring med noen av pcene.

Jeg lurer også på hvor stille pcene er. (har hørt at dv6060 bråker veldig)

Dersom dere har ett bedre tilbud til den prisen så legg gjerne ut link.

ps jeg får acer-en med 6% rabatt.(tilsvare ca 500kr) mens HP-er på uken stilbud med 900kr rabatt.

Jeg lurer også på vilket skjermkort som er best og hvordan prossesorene er.

Har tenkt og prøve meg på litt bf2 på den(med lav oppløsning)

Mange sier at dv6060 har dedikert skjermminne men det står ikke det på komplett.

 

Acer:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71029

 

 

HP:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=322731&cks=WYO

 

Ps jeg trenger svar fort: :cry:

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke dedikert minne på skjermkortet til Hp maskinen...

 

Ønsker du en stille maskin så styrer du unna begge da Turion er og blir en prosessor som utvikler mye varme...

 

Skal du ha en dønn stille maskin som er godt utstyrt "også blåtann" samt den er rask med sin Core Solo prosessor på 1,86 Ghz som kjører i 667Mhz samt "Vista klar" så går du for denne.

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=18838&cid=5546

 

Dette er en nydelig maskin som takler alt av oppgaver uten om tunge "nye" 3D spill...

 

Den takler litt eldre/nye spill som ikke krever stor grafikkytelse som feks Mafia-Medal of Honor serien-Maxpayne 1/2-Hitman serien-Wow-Sims for å nevne noen tiltler.

Lenke til kommentar

For meg blir det jo bare 500kr mere og da synes egentlig jeg at det ikke er noe å tenke på. Men er det noen som har den? Lurer litt hvordan den er i bruk.

vet noen om en test av den?

Og hvordan er skjerm kortet?

Jeg leter som gal etter det beste tilbudet, men får ikke bestemt meg. :wallbash:

Lenke til kommentar

Er meget fornøyd med min dv6060ea iallefall..

 

* Stilig design

* Rask maskin

* Bra skjermkort (spilt Steam, Quake 4 og BF2 med normale settings, funket HELT fint!)

* Bra programvare følger med

* Lightscribe

* God lyd, Altec Lansing

* Diagnose test hos hp.com sine sider

* Pusseklut følger med! :D

 

Vært mye snakk om viftestøy osv. men dette for du fikset ved å laste ned forskjellige drivere/oppdateringer hos amd.com, har ikke blitt plaget noe etter dette. Det kommer selvfølgelig an` på hvor mye du presser maskinen og hvor mye kjøling den da trenger, men under normalt bruk så brukes ikke viften vært 4 min. som noen hadde problemer med forleden, etter en slik driver/oppdatering.

 

post-111242-1161862147_thumb.jpg

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
For meg blir det jo bare 500kr mere og da synes egentlig jeg at det ikke er noe å tenke på. Men er det noen som har den? Lurer litt hvordan den er i bruk.

vet noen om en test av den?

Og hvordan er skjerm kortet?

Jeg leter som gal etter det beste tilbudet, men får ikke bestemt meg.  :wallbash:

7154471[/snapback]

 

Her er en test av lillebroren: http://www.notebookreview.com/default.asp?...+GHz+%2D+15%2E4 eneste forskjell er bedre skjermkort på 5103 enn på 5102. X1300-kortet er et helt greit skjermkort, (vesentlig bedre enn integrerte kort som GMA950 og X200) som du greier mange nyere spill med om du ikke kjører grafikken på max. BF2 greier du nok medium-grafikk med det.

Lenke til kommentar
Er meget fornøyd med min dv6060ea iallefall..

 

Men vet du om det er dedikert skjermminne? I alle butikker jeg spør sier de det

7154999[/snapback]

 

Det spørs egentlig hva du krever av spill...

 

Ønsker du å spille dagens tunge spill så bør du kjøpe en maskin med min GO7600 eller ATI X1600 skjermkort "som har dedikert minne"

Dvs at skjermkortet har eget minne i stedet for å bruke av internminnne fra selve maskinen og yter mye bedre...

Lenke til kommentar
Joda, det holder. Er bare jada-jada som har en trang til å anbefale sin egen maskin til alt og alle. Skal du spille noe i det hele tatt gå for all del for den Acer'en med x1300 ;)

7164972[/snapback]

 

Og andersø gir råd om ting han ikke har greie på "som vanlig"...

 

Du kan ha 1024MB dedikert minnne på et skjermkort uten at det betyr noe som helst hvis det ikke har en god grafikkmotor...

 

Jeg anbefalte deg Acer 5610 som et "alternativ" til HP 6060 da de dekker samme behovet "vi snakker da ikke om en spill pc"...

 

Acer maskinen som har har et ATI X1100 skjermkor (ikke X1300) som "adersø har for seg" er også dårlig i nye spill så den faller også ut på dette omerådet...

 

Som skrevet før så anbefaler jeg et minimum skjermkort på en spill pc -Nvidia-GO7600 eller ATI X1600 hvis dette skulle være uklart for flere en andersø....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Joda, det holder. Er bare jada-jada som har en trang til å anbefale sin egen maskin til alt og alle. Skal du spille noe i det hele tatt gå for all del for den Acer'en med x1300 ;)

7164972[/snapback]

 

Og andersø gir råd om ting han ikke har greie på "som vanlig"...

 

Du kan ha 1024MB dedikert minnne på et skjermkort uten at det betyr noe som helst hvis det ikke har en god grafikkmotor...

 

Jeg anbefalte deg Acer 5610 som et "alternativ" til HP 6060 da de dekker samme behovet "vi snakker da ikke om en spill pc"...

 

Acer maskinen som har har et ATI X1100 skjermkor (ikke X1300) som "adersø har for seg" er også dårlig i nye spill så den faller også ut på dette omerådet...

 

Som skrevet før så anbefaler jeg et minimum skjermkort på en spill pc -Nvidia-GO7600 eller ATI X1600 hvis dette skulle være uklart for flere en andersø....

7165306[/snapback]

 

 

 

 

Sjekk igjen a, Acer'en som blir nevnt i første post har x1300...

Lenke til kommentar

Jeg er enig med andersø. aceren har et 1300 kort.

og til spilling har jeg hørt at det faktisk er bruk bart.

Naturlig vis er x1600 og gfg 7600 bedre men jeg har ikke tenkt og bruke maskinen kun til spilling. Og dersom jeg spiller ovelever jeg at det foreksempel er litt lavere oppløsning.

Synes virkelig jada-jada at det kun er x1600 og gfg 7600 som holder til det?

Lenke til kommentar
Joda, det holder. Er bare jada-jada som har en trang til å anbefale sin egen maskin til alt og alle. Skal du spille noe i det hele tatt gå for all del for den Acer'en med x1300 ;)

7164972[/snapback]

 

Og andersø gir råd om ting han ikke har greie på "som vanlig"...

 

Du kan ha 1024MB dedikert minnne på et skjermkort uten at det betyr noe som helst hvis det ikke har en god grafikkmotor...

 

Jeg anbefalte deg Acer 5610 som et "alternativ" til HP 6060 da de dekker samme behovet "vi snakker da ikke om en spill pc"...

 

Acer maskinen som har har et ATI X1100 skjermkor (ikke X1300) som "adersø har for seg" er også dårlig i nye spill så den faller også ut på dette omerådet...

 

Som skrevet før så anbefaler jeg et minimum skjermkort på en spill pc -Nvidia-GO7600 eller ATI X1600 hvis dette skulle være uklart for flere en andersø....

7165306[/snapback]

 

 

 

 

Sjekk igjen a, Acer'en som blir nevnt i første post har x1300...

7166238[/snapback]

 

Greit det men det er et dårlig kort til nye spill uansett..

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Jeg fant ut at hpen har 128 mb dedikert minne.

Det sier iallefall hp

7167376[/snapback]

 

Det er ikke noe kort til nye spill...

 

Skal du ha en spill pc så bør du kjøpe som skrevet to ganger før min GO7600 eller ATIX1600.

 

Alle disse andre maskinene med GO7200-Intel GMA950-og X1300 vil dekke samme omeråder..."greie skjermkort" men ikke til nye spill.

Lenke til kommentar

Kan slenge på noen benchmarks for å si noe om hvordan X1300 ift andre kort, GMA950 er testet på 800x600, de andre er testet på 1024x768, tallene som er oppgitt er bilder per sekund.

Doom 3: GMA950: 14 X1300: 29 7600GS (temmelig likt go-versjonen): 113

Far cry: GMA950: 10 X1300: 36 7600go: 78

Half-life 2: GMA950: 20 X1300: 65 7600go: 99

 

Min konklusjon blir at GMA950 ikke holder til nyere 3D-spill med mindre de er veldig moderate i kravene. X1300 er greit til å spille på lav til middels grafikk, mens du må opp på 7600go sitt nivå for å få akseptabel ytelse på høye oppløsninger og kunne ha glede av de mest krevende spillene f.eks oblivion og gothic 3 osv.

 

Trådstarter kan selv vurdere ut ifra hvilke spill han tror han vil, spille, kanskje etterhvert vil prøve :)

 

Kilder: anandtech og digit-life.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...