Gå til innhold

AGP skjermkort - vanskelig valg?


Fragment

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter på en god gammel stasjonær:

AMD 2800+ barton

1024 mb ram

300w strømforsyning

2 HDD'er

Arctic cooling silentium T1(350w)

Powercolor 9800pro

og jeg har tenkt å bytte ut mitt gode, gamle 9800pro skjermkort;)

 

men...

 

Jeg har desverre ikke fulgt med på skjermkortfronten det siste året, og jeg vet at det er dårlig utvalg av AGP kort. Men jeg skal uansett ha dette jeg da ;)

Den største begrensningen er vel strømforsyningen på 350w, men det finnes vel brukbare oppgraderinger alikevel?

 

Håper noen vet litt om dette :D

Endret av Fragment
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med såpass treig CPU er det ikke noe poeng å blåse tusener på fett AGP kort. Du vil ikke få utnyttet det skikkelig uansett.

Finner du billig 7800GS så er det jo greit. Men 7600GS vil være nok i din maskin. Eventuelt x1600pro.

Kort til rett over tusenlappen tror jeg er bra.

 

PS: Kommende toppkort for AGP som nok vil være overkill i ditt tilfelle: http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...-sokkelen/32788

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar=)

Strømforsyninga skal være av god kvalitet. En av grunnene til at jeg kjøpte netopp dette kabinettet ;)

 

Jeg glemte jo seff å skrive det, men jeg gidder ikke svi al alt for mye på denne PC'en. Jeg hadde sett for meg å bruke rundt 1500 kr egentlig.

 

EDIT: Fikset noen leifer (strømforskyninga. Høh. Sett på slikt;))

Endret av Fragment
Lenke til kommentar
Med såpass treig CPU er det ikke noe poeng å blåse tusener på fett AGP kort.  Du vil ikke få utnyttet det skikkelig uansett.

Finner du billig 7800GS så er det jo greit.  Men 7600GS vil være nok i din maskin.  Eventuelt x1600pro.

Kort til rett over tusenlappen tror jeg er bra.

 

PS: Kommende toppkort for AGP som nok vil være overkill i ditt tilfelle: http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...-sokkelen/32788

7149047[/snapback]

 

Tror du dette har så stor innvirkningen på ytelsen i spill? Hmm. Skal ikke begynne å krangle på noe der, altså. CPU'en kommer forøvrig til å bli overklokket ganske brukbart etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Eg kjøpte nettopp en gainward 7600GS fra komplett til en grei pris.

Ville forlenge livet til en stasjonær med tilnærmet samme specs som OP.

 

7600GS kortet er jeg kjempefornøyd med og gir meg high på CSS (kjører 1650x1050 res) og medium på andre mer krevende spill.

 

Dog hvis jeg skulle kjøpt kort nå ville jeg brukt noen hundrelapper mer og sikret meg GT versj av 7600. Den var ikke tilgj når jeg kjøpte min 7600GS.

Lenke til kommentar
Hjelper det hvis jeg sier att 7600GS yter litt bedre enn 6600GT, og att 7600GT blir ca. midt mellom 7800GT og 7600GS?

Tror det var ca. sånn det var.

7149649[/snapback]

Jeg mener å huske det ble sagt at 7600GT yter bittelitt bedre enn 6800GT da 7600GT var helt nytt. :hmm:

Either way, et godt kort. Men vet desverre ikke hvordan dette yter mot 7800GS.

Lenke til kommentar
Hjelper det hvis jeg sier att 7600GS yter litt bedre enn 6600GT, og att 7600GT blir ca. midt mellom 7800GT og 7600GS?

Tror det var ca. sånn det var.

7149649[/snapback]

Jeg mener å huske det ble sagt at 7600GT yter bittelitt bedre enn 6800GT da 7600GT var helt nytt. :hmm:

Either way, et godt kort. Men vet desverre ikke hvordan dette yter mot 7800GS.

7153278[/snapback]

 

Test i BF2

 

Ser ut som 7600GT er like god som 7800GS. Den er forøvrig bedre enn 6800GT, så gå for 7600GT. De 6800GT/U kortene jeg har sett for salg har vært SYKT overpriset.

 

Edit: 7600GS er forøvrig bedre enn X1650pro. Koster mindre også. Har ikke testen for det for hånden.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...