Gå til innhold

Xbox360 modifiseringsmuligheter osv


Olaff

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå en Xbox (av den orginale sorten) som jeg har fått modifisert/chippet/modda. Etter endringene kan jeg nå spille nedlastet film, musikk osv. Dere vet sikker om resten av mulighetene.

 

Spørsmålet er: Kan jeg få en xbox360 til å gjøre det samme?

 

Jeg har sett på QXL at folk modder 360. De "flasher" den eller noe, og setter inn nye dvd-rom`er hvis jeg har forstått rett. Da kan man spille brente DVD kopier av sine egene spill osv (brent på dvd) og kopier av sine egne brente dvd filmer.

 

Men; hvis jeg kjøper en 360 er det fordi jeg vil modde den og gi den samme muligheter som min gamle xbox, altså: Kunne bruke den sammen med mitt datanettverk i huset slik at jeg connecter 360 med datanettet via en nettverkskabel og flytter filer fra PC`n til Xboxharddisken, slik at jeg kan se filmfiler jeg har på PC (nesten alle formater), høre musikk (MP3, lastet ned fra Itunes osv). Da trenger den selfølgelig en harddisk. Kan dette settes inn i steden for den innterne, eller må jeg evnt. bruke en vanlig 20GB orginal ekstern 360harddisk? Ønsker muligheten til å bruke den som et slags simpelt "mediasenter" slik jeg bruker den gamle. Kan jeg dette?

 

Takker så mye for alle svar, og helst grunndige og forståelige svar:)

(PS til Moderator: Her er det ikke snakk om noen form for piratkopiering. Alt er lovlig i følge norsk lov ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre er mulighetene på Xbox 360 ganske dårlige i forhold til gamle xboxen.

 

Hovedsaklig det eneste du vil få gjort med en modifisert 360 er å spille backups av spillene og filmene dine (KUN dvd).

 

Selv divx/xvid vil ikke fungere på like bra måte.

Du kan streame filmer (divx/xvid) men det må skje ved hjelp av program som må kjøre i sanntid på pcen som gjør om til wmv format og dermed vil du miste kvalitet.

 

Anbefaler å beholde den gamle modifiserte xboxen da den er mye mer velegnet som mediacenter.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har nå en Xbox (av den orginale sorten) som jeg har fått modifisert/chippet/modda. Etter endringene kan jeg nå spille nedlastet film, musikk osv. Dere vet sikker om resten av mulighetene.

 

Spørsmålet er: Kan jeg få en xbox360 til å gjøre det samme?

7147238[/snapback]

 

Dersom du har Windows MCE på PC'en kan du uten å modde 360 bruke den som et ganske avansert mediacenter.

Spille av filmer, pause tv (om du har tuner på PC'en) etc.

Mye av det som funker i vanlig MCE 2005 funker på XBox'en og GUI ser klin likt ut.

Jeg synes det er en stor fordel å slippe å flytte noe som helst fra PC'en til XBox'en, den leser alt direkte via nettverket fra PC'en selv.

 

 

Det er sant at du må kjøre transcoding av Divx/xvid på PC'en, enten i realtime eller konverte til WMV eller MPEG2 på forhånd. Men kvalitetstapet er minimalt, bekymrer ikke meg ihvertfall.

 

Harddisken er kronglete å bruke til dette synes jeg, du kan bruke en ekstern USB disk til å lagre ihvertfall musikk på, men du kan ikke overføre til denne via nettet tror jeg.

Jeg synes det er mye bedre å la alt ligge på PC'en og spille derfra.

 

Flashing av DVD spilleren er mulig, og du må gjøre det for å kunne kjøre backup kopier av DVD'er og spill.

Kan muligens være litt trøbblete på en ny 360 da de visstnok har begynt å søle dem til med epoxy for å hindre dette.

Jeg ville tenkt meg godt om før jeg eventuelt gjorde det, da jeg har inntrykk av at det ikke er helt uvanlig at en 360 må en eller flere ganger inn til MS for reparasjon.

Åpner du boksen er det løpet kjørt hvis du ikke er veldig nøye med å gjøre det slik at det ikke kan sees at du har åpnet den (vet dette av egen bitter erfaring).

 

En ulempe er at XBox 360 bråker ganske mye, også i såkalt extender modus (når du kjører MCE). Dette kommer selvfølgelig an på hvor fintfølende du er, men min erfaring er at viftene støyer mer enn jeg synes er ålreit når en skal se på film.

Jeg er på min andre boks nå og den bråker akkurat like mye som den første så jeg tviler litt på at dette varierer så mye mellom bokser som noen vil ha det til. Jeg tror det har mest med hva en synes er akseptabelt støynivå.

 

Om du likevel skal åpne boksen for å flashe DVD'en så kan du jo også se på andre kjøleløsninger for å få den mer stille, men jeg tror at det eneste som nytter noe særlig er å installere vannkjøling. Bare bytte vifter vil antagelig ikke hjelpe i det hele tatt, de som er der blåser ganske bra i forhold til lyd og størrelse.

 

 

Unødvendig sitert tekst er fjerna. Det er nok å sitere det ein svarer på.-ttt

Lenke til kommentar

Ok.

 

Så det betyr i realiteten at man hvis man modder (flasher dvd-romen, ikke noe mer) en Xbox 360 så kan man gjøre følgende:

*Spille spillkopier (på dvd)

*Spille oreginale 360 og gamle xbox spill

*Spille av musikk cder

*Spille av DVD-filmer

 

Så det betyr i praksis at så lenge jeg har en DVD-Brenner så kan jeg bruke mine DVD-Spillkopier av 360spill på xbox360maskinen? (snakker om at jeg tar en kopi med PC DVD-Rom`en av spillet jeg har kjøpt og spille denen kopien på xbox360`n slik at ikke spillet blir ødelagt og slitt)

 

Og hvis jeg starter å mikse og trikse på xboxens innmat og endre vifter og lignende så kan jeg gjøre nesten hva jeg vil med den? Men ikke sette inn ny harddisk og bruke som jeg spurte om tidligere? eneste muligheten med sync mellom PC er sånn avspilling gjennom pc?

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Ok.

 

Så det betyr i realiteten at man hvis man modder (flasher dvd-romen, ikke noe mer) en Xbox 360 så kan man gjøre følgende:

*Spille spillkopier (på dvd)

*Spille oreginale 360 og gamle xbox spill

*Spille av musikk cder

*Spille av DVD-filmer

 

Så det betyr i praksis at så lenge jeg har en DVD-Brenner så kan jeg bruke mine DVD-Spillkopier av 360spill på xbox360maskinen? (snakker om at jeg tar en kopi med PC DVD-Rom`en av spillet jeg har kjøpt og spille denen kopien på xbox360`n slik at ikke spillet blir ødelagt og slitt)

 

Og hvis jeg starter å mikse og trikse på xboxens innmat og endre vifter og lignende så kan jeg gjøre nesten hva jeg vil med den? Men ikke sette inn ny harddisk og bruke som jeg spurte om tidligere? eneste muligheten med sync mellom PC er sånn avspilling gjennom pc?

 

Takker for alle svar

7148847[/snapback]

spillkopier på dvd - krever flashing

spille orginale 360 og gamle xbox spill, fungerer uten flashing og med flashing

spille av orginale musikk cder, fungerer uten flashing og med flashing

Spille av orginale DVD-filmer, fungerer uten flashing og med flashing

 

Det er for hjemmebrente ting at du trenger flashing.

 

Mener at det skal funke så lenge du har DVD-Brenner, men ikke sikker på om det må være noe spesielt med den. Ikke prøvd å flashe selv, synes ikke fordelene veier opp for risikoen ved det.

 

Du kan ikke skifte harddisk. Du kan koble til en ekstern USB disk, men tror da bare du kan ha bilder og musikk på den.

Lenke til kommentar
det går ann å se brente dvd filmer på 360en.. det gjør jeg!!  :D

7152091[/snapback]

 

Det har jeg også (til min stor forundring) oppdaget. Hvorfor går dette? :hmm:

7152391[/snapback]

 

Fordi regionkoden og kopisperra er fjernet på brente dvder.

Alle spillere tar jo brente dvder hvis de leser dvd-r/dvd+r.

 

PS2 gjør det,

Xbox gjør det

og 95% av alle standalone dvd spillere gjør det.

Lenke til kommentar

Har "flashet" 360n min nå men sliter med å få brennt ut spillene rett. Etter det jeg har forstått er det brenneren min det er noe galt med. Har bare en bærbar PC i brukbar stand så da må jeg få meg en ekstern brenner. Noen som har erfaringer med det?

(har OPA-XTREME-HITACHI-8IN1-V2_2 firmware)

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...