Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svindlet av Nextgentel?


Anbefalte innlegg

Jeg har et tilgodehavende hos Nextgentel etter oppsigelse av abonnement.

 

Betalte forskuddsvis for hvert halvår, og skal ha tilbakebetalt noe over 5 måneders abonnement. Jeg betalte også siste regning, etter å ha sagt opp, fordi Nextgentel sa at det ville bli så mye rot i systemet deres om jeg bare betalte det jeg faktisk skulle.

 

Nærmere 3 måneder etter opphør av avtalen, har jeg fortsatt ikke fått mitt tilgodehavende. Jeg har hatt 4 telefonsamtaler, og fått samme svar hver gang at det skal purres på de som jobber med slike saker (som seff ikke er mulig å få snakket med).

 

Hva gjør jeg? Sende skriftlige purring med gebyr og så forliksklage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at du har en fordring på NextGenTel, så synes jeg det er helt greit at du sender skriftlig purring med purregebyr. Ikke minst når det har gått tre måneder.

 

Uten at jeg kan direkte finne lovtekst eller annet på dette, mener jeg at tilgodehavende ved avslutning av en kontrakt skal tilbakebetales eller avregnes mot framtidig faktura innen rimelig tid. 3 måneder oppfatter jeg ikke som rimelig tid.

 

Og betaler de ikke på bakgrunn av en skriftlig henvendelse (som du så klart også informerer om på telefon), så sender du ny purring etter en måned. Da kan du også vurdere rettslige skritt.

 

Bedrifter som normalt sender ut purringer og til og med inkassovarsler relativt raskt, skal ikke få lov til å sitte på andre sine penger i månedsvis.

Lenke til kommentar

Takker for alle hyggelige innspill :-)

 

Etter en Privat Melding her på forumet med et direktenummer til en saksbehandler hos NGT, fikk jeg endelig snakke med en oppegående person som kunne utfylle svaret litt.

 

Men hun kunne heller ikke hjelpe, annet enn å sende forespørselen videre. Nextgentel har visstnok en bug i sine systemer som hindrer utregning av tilgodehavende... Denne skal selvfølgelig fikses, men det vil ta tid...

 

Jeg forsoner meg med at det vil kreve brevskriving og trussel om rettslige skritt for å få pengene mine.

 

Ekstra kjipt er det Nextgentel nå er blitt helt uaktuelt for meg som internettilbyder, siden de er såpass konkurransedyktige på pris og hastighet. :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt endel pes med ngt siden jeg ble kunde hos de for godt og vel 4 år siden. En ting jeg har pleid å gjøre er å få saksbehandleren til å gjengi det vi har snakket om / blitt enige om på mail og sende den til meg MENS jeg fortsatt har dem på tråden. I ditt tilfelle har jeg ville satt en frist - feks 01.11.06 og sagt at dersom pengene ikke er blitt tilbakebetalt innen den fristen vil et gebyr påløpe og skriftlig klage/faktura bli sendt. Dersom du får saksbehandler til å summere opp dette i en mail til deg, har du litt mer å slå i bordet med dersom du trenger det.

 

Nøkkelen her er seff at mailen skrives mens du er på tråden og at du faktisk mottar den og er enig i dens innhold FØR du legger på.

 

Dokumentasjon, dokumentasjon, dokumentasjon...

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Sliter med samme problem selv. Har hatt nextgentel i 2 år og har hatt sånn ca 10 saker med de. Nå har jeg sagt opp abbonemanget og de sender fortsatt regninger + at de skylder meg penger de har lovt å betale ut til meg for lenge siden.

 

Oppfordrer alle som har problemer med nextgentel å fylle ut en formel klage på denne siden : http://www.forbrukerombudet.no/?id=1542&subid=0

Lenke til kommentar

Sendte påkrav til Nextgentel i posten 7. november. Fikk idag en anonym epost fra NGT om at det er utstedt en kredittnota til meg den 27.10.

 

Måtte ringe fakturaavdelingen og fortelle at jeg ønsker penger, ikke en kredittnota... Og at kravet om tilbakebetaling er formidlet gjennom 6 telefonsamtaler og et skriftlig påkrav.

 

Neste skritt fra min side blir å ta ut forliksklage. Ikke én telefon til til NGT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...